او تاکید کرد: به جای جابه‌جایی تعطیلات باید فکری به حال تمدید سال تحصیلی کرد. پیشنهاد‌ها و طرح‌هایی از سوی نمایندگان برای برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی در تیرماه ارائه شده که در صورت تایید نهایی آن، یک ماه به سال تحصیلی اضافه می‌شود تا کیفیت آموزشی افزایش یابد؛ نمی‌توان به نیاز آموزشی دانش‌آموزان بی‌تفاوت بود. عباسی با بیان اینکه هنوز تصمیمی در این خصوص اخذ نشده و شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی علوم و تحقیقات باید در این خصوص تصمیم‌گیری کنند، گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد.

جلسات ویدئو کنفرانسی مجلس

عباسی همچنین گفت: احتمالا هفته آینده جلسه مجلس به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود. امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم فراهم شده و امروز شنبه هیات‌رئیسه مجلس در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد کرد، زیرا در آیین‌نامه مجلس برگزاری جلسات به‌صورت مجازی و غیرحضوری پیش‌بینی نشده است.

تفحص از پرواز برخی ایرلاین‌ها به چین

همچنین به گزارش «ایسنا» سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت که موضوع تداوم پرواز برخی ایرلاین‌ها به چین را در قالب تحقیق و تفحص از سازمان هواپیمایی دنبال خواهد کرد. بهرام پارسایی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: ما پیش از این تحقیق و تفحص از سازمان هواپیمایی و سقوط هواپیماها در ایران را به هیات رئیسه مجلس ارائه کرده بودیم که این تحقیق و تفحص به کمیسیون مربوطه ارجاع شده است. هر زمان این موضوع در کمیسیون مطرح شود یک بند دیگر به آن اضافه خواهیم کرد که مربوط به پرواز ایرلاین‌ها به چین بعد از شیوع کرونا است.