براساس دستور حسن روحانی به سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نخستین بسته حمایتی تا پیش از پایان اسفندماه در اختیار افراد مشمول قرار می‌گیرد که با کمک بانک اطلاعات ایرانیان شناسایی یا ثبت‌نام شده‌اند. دو بسته حمایتی دیگر نیز در ابتدای سال آتی، در اختیار مشمولان این طرح قرار خواهد گرفت. سازمان برنامه و بودجه نیز با دستور رئیس‌جمهوری، موظف به تامین اعتبار این بسته حمایتی شده است. همچنین قرار است جلسه آتی کارگروه مدیریت آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا روز یکشنبه به ریاست روحانی و با حضور وزرای اقتصادی ذی‌ربط و روسای اتاق‌های بازرگانی و اصناف تشکیل شود. کارگروه مدیریت آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا که به دستور رئیس‌جمهوری تشکیل شده، به‌طور منظم تشکیل جلسه داده و با بررسی معضلات و آسیب‌های اقتصادی شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد کشور، سیاست‌های جبرانی را تدوین و در اختیار رئیس‌جمهوری و ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا قرار می‌دهد.

تماس تلفنی روحانی با ۴ استاندار

همچنین روز پنج‌شنبه حسن روحانی رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با استانداران چهار استان البرز، اصفهان، مرکزی و خراسان رضوی ضمن دریافت گزارش دقیق از فعالیت‌هایشان در ارتباط با اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، دستورات لازم را برای تامین نیازهای ضروری این استان‌ها برای مقابله با بیماری کرونا، به وزارتخانه‌های مرتبط صادر کرد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی هم روز پنج‌شنبه در دیدار وزرای کشور و بهداشت، ضمن دریافت آخرین گزارش ملی از روند شیوع کرونا و اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با آن، بر هماهنگی کامل و صددرصدی کلیه دستگاه‌ها در فاز جدید مبارزه با این بیماری تاکید کرد. به گزارش «ایسنا» وی همچنین با توجه به احتمال سفر برخی از شهروندان در این ایام از وزرای کشور و بهداشت خواست تا با همکاری صداوسیما هشدارهای لازم را در این خصوص به مردم ارائه دهند. درهمین حال روز گذشته ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تنها مرجع رسمی انتشار و اعلام اطلاعات و آمار در موضوع مذکور، وزارت بهداشت است و انتشار برخی اظهار نظر‌ها و گمانه‌زنی‌ها از سوی افراد غیرمرتبط و غیرمسوول و غیرمتخصص، هیچ گونه مبنای مستند و علمی ندارد. به گزارش «ایرنا»: در اطلاعیه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تاکید شده که از بالاترین دانش روز جهان برای ریشه کن کردن بیماری کرونا در کشور استفاده می‌شود.

انتصاب سرپرست جمعیت هلال احمر

از سوی دیگر رئیس‌جمهوری در حکمی «کریم همتی» را به‌عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.