از آنجا که رعایت دستورات پزشکی به ویژه در این روزها برای همه لازم‌الاجراست و ایشان نیز خود را ملزم به رعایت توصیه‌های پزشکی می‌دانند اما کارهای مرتبط با هماهنگی وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های مسوول و استانداری‌ها به ویژه امور مربوط به مقابله با ویروس کرونا را انجام داده اند که به تناسب، اخبار آن از طریق رسانه‌ها منتشر شد. به فضل الهی امروز پس از دوهفته با انجام تست کرونا و منفی شدن آن با بهبودی کامل به محل کارشان برگشتند و کار خود را سر گرفتند.

بازگشت معصومه ابتکار به محل کار

همچنین «ایلنا» اعلام کرد که معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، پس از طی درمان کرونا روز گذشته به محل کارش بازگشت و به ادامه فعالیت پرداخت.

رهایی محمود صادقی از کرونا

خبر دیگر آنکه محمود صادقی نماینده مردم تهران نیز روز گذشته از بهبودی بیماری کرونای خود خبر داد. صادقی در گفت‌وگو با «ایلنا» درباره روند بهبودی ابتلایش به بیماری کرونا گفت: خوشبختانه تست کرونا منفی شده است، البته علائم مختصری وجود دارد که باید مواظب باشم و تا بهبودی کامل صبر کنم.

ابتلای آیت‌الله بطحایی به کرونا

همچنین خبرگزاری فارس از ابتلای آیت‌الله بطحایی گلپایگانی عضو مجلس خبرگان رهبری به بیماری کرونا خبر داد. محمدجواد محمدی نوری مسوول دفتر آیت‌الله بطحایی گلپایگانی با اعلام این خبر به خبرگزاری فارس گفت: آیت‌الله بطحایی در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری شد. او افزود حال عمومی آیت‌الله بطحایی نامساعد است.

ورودی‌های خوزستان کاملا بسته شد

خبر دیگر آنکه با اعلام استاندار خوزستان، برگزاری هرگونه مراسم در شهرستان‌های خوزستان ممنوع شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلامرضا شریعتی در سومین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا طی ابلاغی به سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه استان خوزستان برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، فرهنگی، ترحیم در مساجد و حسینیه‌های سطح شهرستان‌های استان را از روز یکشنبه ۲۴ اسفند ۹۸ ممنوع اعلام کرد. همچنین با دستور استاندار خوزستان همه ورودی‌های استان به صورت کامل بسته شده و همه بازارها و مراکز خرید به استثنای سوپرمارکت‌ها, قصابی‌ها، نانوایی‌ها و داروخانه‌ها تعطیل مطلق خواهند بود.

ادارات نیز به جز دستگاه‌های خدماتی از روز دوشنبه تا نیمه فروردین تعطیل خواهند بود، پروازهای مسافری به فرودگاه‌های استان کاهش داشته و قرار است برای تعطیلی فرودگاه تصمیم‌گیری شود.

اعمال محدودیت در اسلامشهر

همچنین مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر در گفت و گو با «ایلنا» با بیان اینکه محدودیت‌هایی را برای جلوگیری از شیوع کرونا در منطقه اسلامشهر اعمال کرده‌ایم، گفت: از جمله این محدودیت‌ها کم کردن ساعت کاری ادارات است. قرار است کارمندان ادارات به صورت شیفت‌بندی در محل کار حاضر شوند. همچنین به کلانتری‌ها اعلام کردیم که غیر از پرونده‌های خاص امنیتی اجتماعی پرونده‌هایی غیر از پرونده زندانی‌دار به دادسرا اعزام نکنند. همچنین خلوت کردن کلانتری‌ها از دیگر اقدامات ما بوده است.

احتمال تعطیلی حرم امام خمینی (ره)

در خبری دیگر، سید حسن رسولی عضو شورای شهر تهران گفت: اکنون که حاج سید حسن خمینی، تولیت محترم آستان حضرت امام(ره) ضمن اعلام احتمال تعطیلی حرم مطهر موافقت کردند که تمام ظرفیت‌های مرقد به جهت بهره‌برداری برای تامین نقاهتگاه یا نگهداشت بهبود یافتگان  یا سایر نیازهای ضروری در مقابله با ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرد، ضمن قدردانی از ایشان انتظار دارم تدابیری اتخاذ و از این امکانات وسیع در صورت نیاز با هماهنگی ستاد مرکزی مدیریت بحران به نحو احسن استفاده گردد.

درخواست برای مسدود شدن درب‌های بهشت زهرا (س)

همچنین زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ضمن درخواست از همه شهروندان تهرانی برای عدم مراجعه به بهشت زهرا(س)‌ در پنج‌شنبه آخر سال خواستار مسدود شدن درب‌های بهشت زهرا(س) ‌و کنترل رفت‌وآمد در پنج‌شنبه آخر سال شد.

آغاز ضد عفونی کردن پمپ بنزین‌ها

خبر دیگر از وضعیت کشور در مواجهه با کرونا آنکه ضد عفونی کردن پمپ بنزین‌ها آغاز شد. محمد عطاپور مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین‌راهی در گفت‌وگو با «ایسنا» با اعلام این خبر گفت: هر جایگاه با هزینه خود بنرهایی را برای آگاهی مشتریان نصب کرده و تا آنجا که توانسته‌اند جایگاه‌ها را به مواد ضد عفونی و دستکش مجهز کرده‌اند اما همچنان مشکلات زیادی در جایگاه‌ها وجود دارد. او تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ‌کدام از اپراتورهای جایگاه‌ها به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.

واکنش سفیر انگلیس در تهران به رفتار مردم ایران

از سوی دیگر، دیروز راب مک ایر سفیر انگلیس در تهران با انتشار توییتی به رفتار هموطنانش برای هجوم به فروشگاه‌ها در انگلیس و همچنین در دسترس بودن مایحتاج روزانه در فروشگاه‌های ایران واکنش نشان داد. او با انتشار تصویری از قفسه‌های دستمال توالت در فروشگاهی در صفحه توییترش نوشت: خرید امروز در تهران. همان چیزی که شما نگرانش بودید.

مسمومیت الکلی ۲۶۴ نفر در فارس

همچنین حسن همتی مدیر روابط عمومی اورژانس فارس در گفت و گو با خبرگزاری فارس گفت: در کل استان ۲۶۴ نفر در روز‌های گذشته دچار مسمومیت با الکل شدند که از این تعداد ۳۱ نفر فوت کردند.