طرح جدید پلیس برای جمع‌آوری معتادان متجاهر

ازسوی دیگر رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا از جلسه مشترک با وزارت بهداشت و تصمیم به تنظیم پروتکلی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر در ایام شیوع کرونا خبر داد و گفت: بنا شد پروتکل مخصوصی در این رابطه تنظیم و بر اساس آن در شرایط فعلی مراکز ویژه‌ای برای نگهداری معتادان متجاهر راه‌اندازی شود.

به گزارش «ایسنا» سردار مسعود زاهدیان افزود: در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا و با توجه به اینکه معتادان متجاهر جمع‌آوری شده عمدتا در نقاط و محیط‌های آلوده تردد داشته‌اند، بنابراین نمی‌توان این افراد را مستقیما به مراکز بازپروری انتقال داد؛ چراکه در این صورت حتی اگر یک نفر هم ناقل این ویروس باشد، احتمال ابتلای افراد دیگر بالا می‌رود. وی گفت: در همین راستا تصمیم بر آن شد تا یک مرکز میانی بین چرخه غربالگری و جمع‌آوری تا حضور در مراکز بازپروری ایجاد شود و افرادی که در زمان شیوع کرونا جمع‌آوری می‌شوند، ابتدا به این مراکز منتقل شوند.

توقیف بیش از ۳ هزار خودرو

درخبری دیگر به گزارش «ایرنا» سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ پلیس راهور ناجا گفت: از آغاز اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا روز شنبه تعداد جریمه‌های صادر شده برای رانندگان متخلف ۲۷ هزار و ۴۵۱ مورد و خودروهای توقیفی ۳ هزار و ۱۷۴ مورد بوده است.

محمدرضا خاتمی از بیمارستان مرخص شد

همچنین محمدرضا خاتمی با شکست دادن بیماری کرونا از بیمارستان مرخص شد. به گزارش «ایسنا» محمدرضا خاتمی، عضو حزب اتحاد ملت و نماینده مجلس ششم که هفته گذشته به علت ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شده بود، روزشنبه پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شد.

ضدعفونی معابر قم توسط حشدالشعبی عراق

درهمین حال جمعی از نیروهای حشدالشعبی عراق، طلاب خارجی و بسیجیان عصر شنبه با حضور در مناطق مختلف شهر قم اقدام به ضدعفونی معابر و پخش مایع ضد عفونی‌کننده کردند.

خروج ۸۰۰ دانشجوی خارجی از کشور

محمدحسین پورغریب، معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز از خروج حدود ۸۰۰ دانشجوی خارجی دانشگاه علوم پزشکی تهران بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور خبر داد و گفت: تعداد هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۸۰۰ نفر آنها از کشور خارج شده و ۲۰۰ نفر آنها به دلایلی هنوز نتوانسته‌اند کشور را ترک کنند.