تهیه دستورالعمل بازگشایی حرم‌های مطهر

درهمین حال احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی دریادداشتی اینستاگرامی در رابطه با محدودیت‌های ایجاد شده در تشرف به حرم مطهر رضوی به سبب پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نوشت: دستورالعمل بازگشایی حرم‌های مطهر را با رعایت ضوابط بهداشتی به منظور میزبانی اماکن مقدس از زائران و دلدادگان تهیه کرده‌ایم که ان‌شاء‌الله با فراهم‌آمدن مقدمات لازم میزبان زائران حرم‌های مطهر خواهیم بود.

امتحانات نهایی حضوری برگزار می‌شود

ازسوی دیگر وزیر آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی به‌صورت درسی است و امکان هماهنگی سالن‌های بزرگ امتحانی و رعایت فاصله اجتماعی وجود دارد و با موافقت ستاد ملی کرونا این امتحانات به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محسن حاجی میرزایی گفت: به دلیل اینکه امتحانات نهایی سه هفته‌ای زمان می‌برد و سه هفته بعد از آن نیز کنکور سراسری برگزار می‌شود، تدریس همه کتاب‌های درسی دانش آموزان پایه دوازدهم باید تا پایان اردیبهشت به اتمام برسد. وی افزود: امتحانات پایه ششم ابتدایی نیز امسال به‌صورت توصیفی و بدون نمره خواهد بود.

تعداد مبتلایان به کرونا درارتش

درخبری دیگر امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش شامگاه پنج‌شنبه در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: در بین پرسنل کادر در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مجموع ۱۲۰ نفر مبتلا به کروناداشتیم که کمتر از یک سوم  این تعداد در بیمارستان‌ها بستری شدند و سایرین بدون نیاز به بستری، روند درمانی خود را طی کردند. به گزارش «ایسنا» وی افزود: در کل ارتش ۳ نفر فوتی داشتیم که دو نفر از آنها قبلا عمل قلب باز انجام داده بودند و مشخص نیست که لزوما علت مرگ آنها کرونا بوده است. در کارکنان وظیفه عمومی نیز از بین ده‌ها هزار نیرو، تنها ۴۰ نفر به کرونا مبتلا بودند.

آخرین وضعیت مازندران

همچنین علی محمد شاعری، رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران گفت: روند مراجعه بیماران و افراد معمولی به بیمارستان‌های استان‌های شمالی کمتر شده است. وی در گفت‌وگو با «ایسنا» در مورد آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان مازندران گفت: طبق گزارش‌هایی که داریم ویروس کرونا در استان‌های شمالی مدیریت شده است.

نامه اعتراضی به رئیس‌جمهور

درخبری دیگر احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس از نامه اعتراضی نمایندگان سه استان جنوبی از جمله هرمزگان به رئیس‌جمهور درباره سفید اعلام شدن وضعیت استان‌های جنوبی خبر داد.به گزارش خبرگزاری فارس، وی افزود: درباره سفید اعلام شدن وضعیت استان هرمزگان نامه‌ای اعتراضی از سوی نمایندگان سه استان جنوبی به رئیس‌جمهور ارسال کردیم و تاکید داریم اکنون در هیچ جای دنیا وضعیت سفید نیست. در استان هرمزگان هم وضعیت سفید نیست، بلکه قرمز است.