شرکت حمل و نقل ریلی رجا اعلام کرد: به منظور حفظ سلامت و آسایش مسافران و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، طرح فاصله‌گذاری به شیوه جدید در قطارهای رجا اجرایی و اعمال می‌شود. این فاصله‌گذاری به صورت خودکار هنگام خرید بلیت از طریق درگاه‌های مختلف اعمال شده و هیچ هزینه اضافه‌ای بابت صندلی‌های خالی از مسافران دریافت نمی‌شود. به گفته رضا عصاری معاون اجرایی شرکت حمل و نقل ریلی رجا، در این طرح علاوه بر انجام کلیه تمهیدات بهداشتی لازم در خصوص ضدعفونی کردن قطارها و استفاده از ملزومات با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی؛ در هر کوپه حداکثر دو نفر (یا اعضای یک خانواده) حضور خواهد داشت.

احتمال بازگشایی مراکز تعویض پلاک

درخبری دیگر به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور اعلام کرد: طبق دستورالعمل جدید وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا به ما ابلاغ شده است مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند بازگشایی کنند. وی درباره زمان دقیق بازگشایی مراکز گفت: احتمالا تا دو، سه روز آینده مراکز تعویض پلاک بازگشایی خواهد شد.

کرونا رنگ پوست دو بیمار را سیاه کرد

از سوی دیگر به گزارش انتخاب، دو تن از پزشکان چینی در شهر ووهان که مرکز شیوع کروناویروس است، پس از ابتلا به «کووید-۱۹» تقریبا تا آستانه مرگ پیش رفتند. حال که این دو پزشک به زندگی بازگشته‌اند، علائمی عجیب پیدا کرده‌اند و پوست آنها که سفید بود، کاملا سیاه شده است. «یی‌فان» (Yi Fan) و «هو وایفنگ» ( Hu Weifeng) که هر دو ۴۲ سال دارند، زمانی‌که در ماه ژانویه سال جاری در بیمارستانی در ووهان به درمان بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» می‌پرداختند، خود به این بیماری مبتلا شدند. پزشک معالج این دو پزشک بیمار گفته که رنگ غیرمعمول پوست آنها در اثر عدم تعادل هورمونی پس از ویروسی شدن کبد ایجاد شده است.