وزیر خارجه ایران ظرف دو روز گذشته رایزنی‌هایی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل و وزرای خارجه قطر، امارات عربی متحده و عراق داشت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و «وادیم پریستایکو» وزیر خارجه سابق اوکراین ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۸ در حاشیه پنجاه و ششمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و درخصوص هواپیمای اوکراینی و همچنین همکاری دو کشور در تحقیقات در این خصوص تبادل نظر کردند. رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین پنج‌شنبه شب ۲۶ دی ماه ۱۳۹۸ نیز در تماسی تلفنی با همتای اوکراینی درباره حادثه سقوط هواپیمای متعلق به خطوط هوایی اوکراین گفت‌وگو کرده بود.

ظریف به همتای هلندی تبریک گفت

همچنین به گزارش خبرگزاری فارس وزیر امور خارجه ایران در پیامی به همتای هلندی ضمن تبریک روز ملی این کشور، بر همکاری کشورها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و تقویت روابط دوستانه ایران و هلند در زمینه‌های مورد علاقه تاکید کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ارسال پیامی برای «استف بلاک» وزیر خارجه هلند، روز ملی این کشور را تبریک گفت و برای مردم و دولت هلند، سعادت و بهروزی آرزو کرد.

در این پیام، ضمن تاکید بر همکاری کشورها در سطح جهانی برای مقابله با شیوع ویروس کووید-۱۹، ابراز امیدواری شده که با تلاش و اراده مشترک، روابط دوستانه دو ‌کشور در زمینه‌های مورد علاقه طرفین بیش از پیش توسعه یابد.