سیدابراهیم رئیسی که شامگاه سه‌شنبه در آستانه روز کارگر میزبان اصحاب تولید و فعالان کارگری بود، با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای کارگران کارخانه‎هایی که بدون در نظر گرفتن شرایط واگذار شده‎اند‎، ادامه داد: کارخانه‌ها به افرادی واگذار شدند که اهلیت نداشتند و آنها کارخانه‌ها را با پول بانک‌ها و منابع مالی دولت گرفتند و با ناکارآمدی موجب توقف چرخه تولید و ایجاد مشکل برای کارگران شدند.

رئیس قوه‌قضائیه با تاکید بر لزوم توانمندسازی کارخانه‌ها پس از واگذاری به بخش خصوصی اظهار کرد: منظور از خصوصی‌سازی، رهاسازی شرکت‌های دولتی پس از واگذاری نیست و برای رهایی این بخش از مشکلات، باید آنها را در مسائل کارگری، تسهیلات بانکی، بازاریابی و توزیع کالا کمک کنیم. رئیسی بر لزوم تجدید نظر در نظام خصوصی‌سازی و واگذاری‌ها تاکید کرد‌ و گفت مشکلات واگذاری‌‌ها که اعتراض تولیدکننده‌ها و کارگران را برانگیخته، باید با همکاری دولت و هیات‌ ویژه ساماندهی واگذاری‌ها که اخیرا از سوی مجلس تشکیل شده، برطرف و روند خصوصی‌سازی از شکل سابق خارج شود.

در این جلسه رئیس قوه‌قضائیه اعلام کرد مشکلات کارخانه هپکو نیز روز پنج‌شنبه همین هفته با حضور نمایندگان کارگری، استاندار استان مرکزی و مسوولان مربوطه در وزارت صمت، در دفتر رئیس قوه‌قضائیه بررسی می‌شود.