رئیس‌جمهوری ایران و نخست‌وزیر پاکستان هرگونه تبعیض و اعمال فشار علیه مسلمانان را محکوم کرده و حمایت خود را در این زمینه اعلام کردند. روحانی با قدردانی از مواضع پاکستان درخصوص مخالفت با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، ابراز امیدواری کرد که دو کشور روابط تجاری و اقتصادی خود را بیش از پیش توسعه دهند.

رئیس‌جمهور بازگشایی بازارچه‌های مرزی دو کشور با رعایت کامل دستورالعمل‌های پزشکی را موجب توسعه روابط تجاری و اقتصادی تهران – اسلام آباد دانست و افزود: علاقه‌مندیم همانطور که با برخی کشورهای همسایه مبادلات کالا انجام می‌شود، با کشور پاکستان نیز تبادل کالا و تجارت از مرزها انجام گیرد. روحانی با تبریک ماه مبارک رمضان به دولت و مردم پاکستان ابراز امیدواری کرد که توافقات مشترک دو کشور به نفع دو ملت اجرایی و عملیاتی شود.

حمایت از ایران را وظیفه خود می‌دانم

«عمران‌خان» نخست‌وزیر پاکستان نیز توسعه و تعمیق روابط با ایران به‌ویژه همکاری‌های اقتصادی و تجاری را مورد تاکید قرار داد و با استقبال از، ازسرگیری فعالیت‌های تجاری در مرزهای دو کشور و فعالیت بازارچه‌های مرزی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: ازسرگیری تبادلات کالایی دو کشور کمک زیادی به اقتصاد پاکستان خواهد کرد که به‌خاطر ویروس کرونا با مشکلات زیادی مواجه شده است. نخست‌وزیر پاکستان همچنین اعمال تحریم و افزایش فشارهای اقتصادی از سوی آمریکا علیه ایران در این شرایط سخت که جهان با بیماری کرونا درگیر است را محکوم کرد و افزود: حمایت از ایران در قبال اقدامات غیر قانونی آمریکا را وظیفه خود می‌دانم.