مناجات‌خوانی مجازی

درهمین حال به گزارش خبرگزاری فارس، با اعلام تعطیلی مجلس شب‌های ماه مبارک رمضان در مسجد ارگ تهران، حاج منصور ارضی برنامه مناجات‌خوانی خود را به‌صورت مجازی و از کنار حرم نورانی حضرت رضا علیه‌السلام در مشهد مقدس برای مخاطبان خود دایر می‌کند.

تاکید استانداری بر رعایت مصوبات

همزمان استاندار تهران با اعلام توقف برگزاری مراسم مذهبی در مسجد ارگ گفت: مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا حکم مصوبات شورای امنیت ملی را دارد. انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با «ایلنا» گفت: از دو شب گذشته نیز برگزاری مراسم در مسجد ارگ متوقف شده است و بزرگوارانی که در مسجد ارگ مراسم را برگزار می‌کردند این مراسم را متوقف کرده‌اند.

واکنش وزارت بهداشت

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت نیز روز گذشته در واکنش به بازگشایی سرخود برخی هیات‌های مذهبی گفت: موضع وزارت بهداشت درباره انواع تجمعات فرهنگی، ورزشی و مذهبی همان چیزی است که قبلا اعلام شده و فعلا با برگزاری این تجمعات مخالفیم. به گزارش «ایسنا» وی افزود: در عین حال فکر نمی‌کنم کسی از مقام معظم رهبری یا مراجع تقلید به مراسم مذهبی مقیدتر و برای تصمیم‌گیری درباره این مراسم ذی‌صلاح‌تر باشد. هر سال هر ۳۰ روز ماه رمضان، گروه‌های مشتاقان مختلفی خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب می‌شدند؛ ‌ اما اکنون به دلیل رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی این مراسم‌ها را لغو کردند. مراجع هم این اقدام را  انجام دادند که از آنها خیلی تشکر می‌کنیم. تعدادی که برخلاف نظرات مقام معظم رهبری و مراجع، این چنین اقداماتی را انجام می‌دهند، باید تکلیف خود را روشن کنند. در عین حال دستگاه‌های نظارتی هم باید نظارت لازم را انجام دهند. البته موارد اینچنینی بسیار اندک است که به غلط مدعی‌اند ما در مراسم فاصله‌گذاری را رعایت می‌کنیم؛ اما این اقدام قانون‌شکنی است، هم خواهش می‌کنیم و هم تذکر جدی می‌دهیم که حتما مراسم‌ها لغو شود و دستگاه‌های نظارتی هم نظارت خودشان را اعمال کنند.