ربیعی در ادامه با بیان اینکه هر خبری درباره دخالت معاون رئیس‌جمهور در تشکیل ترکیب مجلس را رد می‌کنیم، گفت: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور هم از چنین شایعه‌ای بی‌اطلاع بودند. اساسا در سایر قوا نفیا و اثباتا دخالتی نداریم. دولت عمیقا به حقوق و کار سایر قوا احترام می‌گذارد.

دارایی‌های دولت مولدسازی می‌شود

ربیعی در ادامه این نشست با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در ابتدای هفته گفت: با اتفاقاتی که در حوزه فروش و قیمت نفت رخ داده است و دامن‌گیر جهان شده و از طرفی به دلیل تحریم‌ها که تاثیر مضاعفی بر ایران هم داشته است، منابع و مصارف بودجه و بخشی هم از درآمدهای کشور کاهش یافته است. او افزود: مقرر شد دولت به‌غیر از موارد حقوق و دستمزد و حمایتی، باید ۲۰ درصد کاهش هزینه بدهد و صرفه‌جویی‌کند و از سایر روش‌های تامین کسری بودجه استفاده کند. دولت برای اصلاح ساختار بودجه اقداماتی را آغاز کرده است. سخنگوی دولت افزود: یکی از اقدامات مهم در ساختار بودجه، مولد‌سازی دارایی‌های دولت است که با زمینه‌سازی در این بخش امروز از این فرصت استفاده می‌شود و با تاکید بر افزایش بهره‌وری بخشی از کسری بودجه جبران می‌شود و قادر خواهیم بود با بودجه‌ای که هم عملیات عمرانی صورت بگیرد و هم در پرداخت حقوق‌ها به تمام اقشار خللی وارد  نشود، بودجه را پیش ببریم.

ایجاد اشتغال با تکمیل پروژه‌های عمرانی

ربیعی گفت: رئیس‌جمهوری به تمام وزیران دستور داده است علاوه بر افزایش بهره‌وری و پیشبرد پروژه‌های عمرانی، طرح‌های بالای ۹۰درصد را امسال به بهره‌برداری برسانند، زیرا تکمیل آنها به ایجاد اشتغال جدید کمک می‌کند. البته برخی از اشتغال‌ها برگشت ناپذیرند یا در افق یک سال احتمال برگشت‌پذیری برخی از آنها وجود ندارد، در این زمینه هم به وزیران تاکید شده که هر وزارتخانه، جایگزینی برای این مشاغل یا ایجاد شغل‌های خرد و کوچک و متوسط را برنامه‌ریزی و دنبال کنند.

روابط ایران و ونزوئلا ارتباطی به کشور ثالث ندارد

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره انتشار برخی خبرها مبنی بر ارائه خدمات مهندسی از سوی ایران به ونزوئلا و دریافت شمش طلا در ازای این خدمات گفت: روابط ایران و ونزوئلا یک رابطه قانونی و برمبنای توافق دو دولت شکل گرفته است و به هیچ کشور ثالثی ارتباط ندارد. او افزود: البته این خبر بیشتر از سوی کشورهای ثالث و به ویژه آمریکا دنبال می‌شود، اما باید بدانند که نه آمریکا و نه هیچ کشور ثالثی حق دخالت و حتی اظهار نظر در تعاملات دوجانبه‌ ایران و ونزوئلا را ندارد و این اقدامات برخلاف قوانین بین‌المللی است. ربیعی تاکید کرد: ایران ارتباطات تجاری و فنی با ونزوئلا را در حوزه‌های مختلف و براساس قوانین معمول تجارت بین‌الملل انجام می‌دهد. تفاهم و تعامل میان ایران و ونزوئلا بر مبنای اصول حقوق بین‌الملل شکل گرفته و به سایر کشورها ارتباط ندارد، ما دو دولت هستیم که تعامل و همکاری متقابل داریم.