وی تاکید کرد: توصیه مهم من به هموطنانم این است که در این دوران بهداشت دهان و دندان را جدی بگیرند. از آنجا که ویروس کرونا در ته حلق کلونیزه می‌شود، مطالعات نشان داده که رعایت بهداشت دهان به‌صورت روزمره و استفاده از دهان‌شویه‌هایی که به‌ویژه اکسیدکننده هستند، می‌توانند هم به میزان زیادی برای ارائه دهندگان خدمات سلامت و هم برای مردم بسیار موثر باشد. بنابراین رعایت کامل بهداشت دهان و دندان و استفاده از دهان‌شویه به‌صورت غرغره کردن به مدت ۱۵ تا ۲۰ ثانیه که می‌تواند به میزان زیادی بار ویروس را در داخل حلق کم کرده و انتقال را به حداقل برساند، توصیه اکید ماست.

ادامه تعطیلی ۴بوستان

همچنین به گزارش فارس، علی محمد مختاری،مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: بوستان‌های جنگلی چیتگر، سرخه حصار، لویزان و یاس فاطمی همچنان تعطیل است.

ممنوعیت ورود خودرو به بوستان آب و آتش

همچنین میثم اخباری مدیر روابط عمومی مجموعه اراضی عباس آباد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آخرین وضعیت بازگشایی بوستان آب و آتش به روی شهروندان گفت: به‌منظور جلوگیری از اتراق و پیک نیک در بوستان و به‌منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از ورود خودرو‌ها به بوستان آب و آتش جلوگیری می‌شود.

تکذیب انتقال کرونا از طریق حشرات

در خبری دیگر مینو محرز، رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران شایعه انتقال بیماری توسط حشرات را رد کرده و گفت: بیماری کرونا توسط حشرات خونخوار منتقل نمی‌شود. مگر در شرایط بسیار نادر و حضور مگس و عدم‌استفاده از سرویس‌های بهداشتی نامناسب که احتمال این نوع انتقال بسیار پایین است.

تاکید بر شستن فیلتر کولرها برای جلوگیری از کرونا

مینو محرز درخصوص انتقال بیماری توسط هوای جا‌به‌جا شده توسط کولر‌های گازی و آبی گفت: توصیه بر شست و شوی فیلتر کولر است. این اقدامات می‌تواند درصد ابتلا به کرونا ازطریق هوای جا‌به‌جا شده توسط کولر‌های گازی و آبی را کاهش دهند.

آغاز طرح ضربتی مبارزه با موش و رَت (موش صحرایی)

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مفاخریان مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران  با بیان اینکه طرح ضربتی مبارزه با موش‌های پایتخت از ۲۰ اردیبهشت‌ماه آغاز و تا اول خردادماه ادامه خواهد یافت، گفت: در همه مناطق شهرداری از طریق لانه کوبی، سمپاشی و طعمه‌گذاری اقدام به مبارزه با موش‌ها می‌کنیم.