همچنان که روز گذشته علی ربیعی سخنگوی دولت، با اشاره به جلسه روز یکشنبه این ستاد گفت که در این زمینه هفته آینده تصمیم خواهیم گرفت. او به نکته مهم دیگری هم پرداخت که همان موضوع فعالیت خوابگاه‌های دانشجویی بود. به گزارش «ایسنا» ربیعی در این زمینه گفت: البته درباره بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی هم باید بررسی و تصمیم‌گیری کنیم.  در همین ارتباط مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم وتحقیقات و فناوری نیز دیروز درباره بازگشایی دانشگاه‌ها گفت: وزارت علوم تا این لحظه همان نظرات قبلی را دارد و این مساله همچنان در مرحله تصمیم‌گیری است.

محمدرضا آهنچیان در گفت‌وگو با «ایلنا» درباره بازگشایی دانشگاه‌ها و حضور اختیاری دانشجویان گفت: این موضوع هنوز در مرحله تصمیم‌گیری است و وزارت علوم تا این لحظه همان نظر قبلی را دارد و این مساله منوط به نظر ستاد ملی مقابله با کرونا است. اگر ستاد اعلام کند که دانشگاه‌ها بعد از ماه مبارک رمضان بازگشایی خواهد شد، وزارت علوم بر اساس آن برنامه‌ریزی خواهد کرد.

پیش از این ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت نیز گفته بود که بازگشایی دانشگاه‌ها بعد از ماه مبارک رمضان در ستاد کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرد. آهنچیان درباره پروتکل‌های کلاس‌های حضوری هم گفت: برای کلاس‌هایی که احیانا قرار است، حضوری برگزار شوند، پروتکل‌هایی توسط خود دانشگاه تهیه شده، ولی در عین حال آن پروتکل باید مطابق با آن نکاتی باشد که وزارت بهداشت اعلام می‎کند. وزارت بهداشت پروتکلی را درباره فاصله‌گذاری اجتماعی ایجاد کرده که تفاوتی با پروتکل‌های محیط‌های سازمانی یا خارج از دانشگاه ندارد.

تست سلامت از دانشجویان

وی درخصوص درخواست معاونت آموزشی برای انجام تست سلامت دانشجویان هنگام ورود به دانشگاه گفت: این درخواست در نامه معاونت آموزشی وزارت علوم در اول اردیبهشت به دانشگاه‌ها ابلاغ شد، اما بسته‌هایی که بتواند از دانشجویان تست سلامت بگیرد،‌ محدود است. از طرفی دانشگاه‌ها در عمل نمی‌توانند این کار را انجام دهند و باید مراکز درمانی وابسته به وزارت بهداشت کمک کنند.

لغو امتحانات دانش‌آموزان ابتدایی

از سوی دیگر به گزارش «ایسنا» سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: امتحانات دانش‌آموزان دبستانی برگزار نمی‌شود و نمرات آنها بر اساس ارزیابی توصیفی توسط معلمان تعیین می‌شود.

ابلاغ پروتکل بهداشتی به مدارس

در خبری دیگر محمدمحسن بیگی، مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره پروتکل‌های بهداشتی که نیاز است برای بازگشایی مدارس اجرایی شود، اظهار کرد: پروتکل بهداشتی مخصوص بازگشایی مدارس تدوین شده است و فردا از طریق وزارت بهداشت و آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ می‌شود و مدیران مدارس مکلف هستند براساس این پروتکل مدارس را بازکنند. به گزارش الف، محسن بیگی ادامه داد: توصیه شده است خانواده‌ها وقتی دانش‌آموزان را به مدرسه می‌فرستند وسایل بهداشت فردی مانند ماسک و دستکش را به آنها بدهند.