برایانت هریس در المانیتور نوشت: «جیک سالیوان گفت که خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای، هم به طرفداران و هم به مخالفان این اقدام یک نکته اساسی را اثبات کرد. طرفداران و مدافعان این توافق، از جمله خود من، فکر می‌کردیم وقتی دولت ترامپ اقدام به اعمال تحریم‌های یک‌جانبه کند این تحریم‌ها چندان موفق نخواهد بود، چرا که سایر کشورهای جهان با آن همسو نیستند.» وی ادامه داد: «این درست نبود. در حقیقت، این مجازات‌ها فشار شدیدی بر ایران اعمال کرده است.»

با وجود این، سالیوان اظهار کرد تحریم‌ها به‌رغم موثر بودن نتوانسته آن نتیجه مطلوبی را که ترامپ به دنبال آن است در بر داشته باشد. وی همچنین استدلال کرد که مخالفان توافق هم اشتباه می‌کردند، چرا که بازگشت تحریم‌ها پس از خروج ترامپ از توافق کار ساده‌ای بود.

او این اظهارات را در مصاحبه مجازی با موسسه محافظه‌کار هادسون مطرح کرد. این اظهارات مهم است، اما چرا؟ سالیوان که به‌طور غیررسمی مشاور تبلیغاتی بایدن است، به نظارت بر مذاکرات با ایران در دوران رئیس‌جمهور باراک اوباما کمک کرد. بایدن متعهد شده در صورت پیروزی در انتخابات در ماه نوامبر و در صورت بازگشت ایران به تعهداتش، مجددا به توافق هسته‌ای بازگردد و تحریم‌های ترامپ را لغو کند. سالیوان ادامه داد: «از نظر من، توافق‌نامه بعدی باید زمان‌بندی محدودیت‌ها موسوم به بند غروب را تمدید کند.» وی همچنین گفت: «باید تلاش شود عناصر دیگری را هم در توافق تقویت کنیم. من فکر می‌کنم این یک استراتژی کاملا قابل قبول و مسیری بسیار عاقلانه‌تر از آن چیزی است که باعث خروج ایران از توافق و در نهایت جنگ شود.»