نباید فکر کنیم پروتکل یک عصای جادویی است؛ پروتکل یکسری دستورالعمل است که باید به درستی به آن پایبند بود و گاهی نیز نیاز به بازنگری دارد.  پیش ازاین قرار بود طرح ترافیک ۲۷ اردیبهشت اجرایی شود که به دلیل مخالفت ستاد ملی مقابله با کرونا به بعد از تعطیلات عید فطر موکول شد و درنهایت با درخواست مجدد این ستاد اجرای آن به تعویق افتاد.تا این که درنهایت روز گذشته وزارت بهداشت با اجرای آن موافقت کرد. درهمین حال عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور در برنامه زنده تلویزیونی که شنبه شب اجراشد، دلیل اجرای دوباره طرح ترافیک را آلودگی، ترافیک زیاد در کلان شهرها و ورود خودروهای شخصی به خطوط اتوبوس‌ها عنوان کرد.

لزوم استفاده از ماسک در مکان‌های سربسته

رئیسی در ادامه صحبت‌هایش با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک نیز گفت: باید بپذیریم که هر کسی از خانه بیرون می‌آید باید ماسک داشته باشد. بنابراین بهتر است هر کسی از خانه بیرون می‌آید ماسک داشته باشد اما لازم است که هر کسی در مکان سربسته و جمع حضور می‌یابد، از ماسک استفاده کند. به گزارش «ایسنا»، معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ویروس کرونا نه ضعیف شده و نه از بین رفته است، گفت:۸۲درصد در کشور تا سه هفته پیش پروتکل‌ها را رعایت می‌کردند و بدترین شهر، تهران بود. در جنوب نیز، کمترین استانی که پروتکل‌ها را رعایت می‌کردند، استان خوزستان بود.

دلیل افزایش ابتلابه کرونا

وی درباره چرایی افزایش تعداد موارد روزانه کووید-۱۹ در کشور گفت: اتفاق جدیدی که در سطح کشورمان افتاده آن است که تست‌هایی سرپایی را به شدت افزایش داده‌ایم و تا کنون بیش از ۲۰۰هزار تست سرپایی انجام شده که شامل موارد دارای علائم بسیار خفیف بودند یا برای غربالگری مراجعه کرده‌اند و به این ترتیب در مراحل اولیه شناسایی شده‌اند. معاون بهداشت وزارت بهداشت همچنین گفت: کرونا فعلا همراه ما خواهد بود و از بین نمی‌رود و واکسن آن هم امسال به دست ما نمی‌رسد.

ابتلای ۲۵۱۶ بیمار جدید به کرونا

در همین حال سخنگوی وزارت بهداشت از ابتلای ۲۵۱۶ بیمار جدید به کرونا و ۶۳ فوتی جدید کرونا در کشورخبرداد. کیانوش جهانپور همچنین گفت که مجموع مبتلایان کووید-۱۹ در کشور به ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۷ هزار و ۷۹۷ نفر رسیده است. سخنگوی وزارت بهداشت درادامه گفت: استان خوزستان همچنان در وضعیت قرمز است و استان‌های اصفهان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار این بیماری قرار دارند.همزمان محمد علوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد:۲۰ شهرستان از ۲۸ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز انتشار کرونا قرار دارند.

بازگشایی صحن‌های حرم مطهر رضوی

در خبری دیگر جهانپور در توییتی اعلام کرد که صحن‌های حرم مطهر امام رضا(ع) به‌صورت ۲۴ ساعته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های تدوین شده بازگشایی می‌شوند.