همچنین وزیر امور خارجه ایران نیز در پیامی درگذشت «رمضان عبدالله شلح» دبیرکل فقید جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تسلیت گفت. به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف روز یکشنبه در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت رمضان عبدالله شلح دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین اظهار کرد: با نهایت تاثر و تاسف از خبر ضایعه درگذشت رمضان عبدالله شلح دبیرکل فقید جنبش جهاد اسلامی فلسطین بعد از عمری مجاهدت و مبارزه و تلاش مخلصانه و فداکارانه در راه آرمان مقدس فلسطین و قدس شریف اطلاع یافتم.  وزیر امور خارجه افزود: وی با سابقه دیرینه در عرصه جهاد و مبارزه علیه رژیم صهیونیستی، شخصیتی مبارز و ملی در عرصه فلسطین بود که عمر خود را در شرایطی سخت و دشوار، شجاعانه و فداکارانه و به‌رغم همه خطرات و تهدیدها، سربلند در مسیر مجاهدت، فداکاری و پایمردی درعرصه مقاومت و رهایی فلسطین عزیز و قدس شریف از یوغ اشغالگران صهیونیست صرف کرد.  ظریف تصریح کرد: رمضان عبدالله به علاوه شخصیتی متواضع، اندیشمند، متفکر، خوش‌فکر و تقریبی بود که با اشراف عمیق به روند تحولات در منطقه و جهان، دغدغه و اهتمام ویژه‌ای به تقویت وحدت در بین آحاد مردم و گروه‌های فلسطینی و جهان اسلام داشت و همواره علاقه‌مند و دلسوز اعتلا و پیشرفت ایران اسلامی به‌عنوان پشتوانه و حامی مردم تحت ستم فلسطین بود.

وزیر امور خارجه یادآور شد: اینجانب این ضایعه را به آحاد ملت غیور فلسطین به خصوص زیاد النخاله دبیرکل جدید جنبش جهاد اسلامی و همه همرزمان وی در گروه‌های مقاومت و نیز خانواده وی تسلیت عرض می‌کنم و یقین دارم یاد و خاطره وی در وجدان همه ملت‌های آزادیخواه جهان به خصوص ملت فلسطین و ایران به‌عنوان نمادی از مقاومت و مبارزه باقی خواهد ماند.

شبکه خبری المنار روز یکشنبه از درگذشت دکتر رمضان عبدالله شلح در پی درگیری طولانی با بیماری خبر داد. رمضان عبدالله شَلَح استاد اقتصاد دانشگاه غزه از پایه‌گذاران جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود که دبیر کلی آن را از سال ۱۹۹۵ میلادی(۱۳۷۴ ) بر عهده داشت. شلح، بعد از شهادت فتحی شقاقی رهبر و پایه‌گذار این جنبش، دبیرکلی آن را بر عهده گرفت.