همچنین از دو هزار و ۱۱ بیمار جدید شناسایی شده، ۸۱۱ مورد بستری شدند. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، استان خوزستان همچنان در وضعیت قرمز است و استان‌های کردستان و کرمانشاه نیز در وضعیت قرمز قرار دارند. علاوه بر آن، ۶ استان از جمله استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، آذربایجان شرقی، اصفهان و یزد نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

درخواست بانکی فرمانده عملیات کرونا در تهران

همچنین دیروز علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران در نامه‌ای به وزیر بهداشت، برای پیشگیری از شیوع کرونا، افزایش سقف جابه‌جایی مالی از طریق رمز پویا و افزایش سقف برداشت وجه از طریق دستگاه‌های خودپرداز را ضروری خواند و از وزیر بهداشت خواست که دستور لازم در این زمینه را به منظور کاهش مراجعات حضوری به بانک و حفظ سلامت مردم و کارکنان حوزه بانکی صادر کند.

آغاز اقامه نماز جمعه در مناطق زرد

در خبری دیگر، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با انتشار اطلاعیه‌ای به توضیح چگونگی برگزاری نماز جمعه در مناطق زرد سراسر کشور براساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا پرداخت. براساس این اطلاعیه تاریخ رسمی آغاز اقامه نمازهای جمعه در مناطق زرد، اعم از مراکز استان‌ها، شهرها و بخش‌ها، اول تیرماه تعیین شده است. همچنین در مناطقی که براساس تشخیص تخصصی، میدانی و محلی دستگاه‌های مسوول در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها، اجماع برای بازگشایی وجود ندارد، تاریخ قطعی اقامه اولین نماز جمعه، ۶ تیرماه خواهد بود. از سوی دیگر، در مناطق قرمز، اقامه نماز جمعه تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد ماند. همچنین در ارتباط با نمازجمعه شهر تهران، بنا بر اقتضائات اختصاصی، زمان برگزاری در اطلاعیه بعدی اعلام خواهد شد.