به گزارش خبرگزاری فارس، سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه نکته مهم استفاده از تجهیزات برترساز است که نیروی زمینی را برای یک جنگ تمیز آماده می‌سازد، گفت: هم در بعد تخریب کار شده هم در دقت‌افزایی، کوچک‌سازی و بی‌خدمه‌سازی سلاح‌ها در اینجا کار شده است.فرمانده کل سپاه با اعلام اینکه یکی از اتفاقات خوب صورت گرفته، شکل‌گیری رابطه خوب بین جهاد خودکفایی و هسته‌های رشد و دانش‌بنیان است، تاکید کرد: این باعث شده در هیچ یک از سیستم‌های سلاح زمینی به خارج نیاز نداشته باشیم.

به گفته سردار سلامی، آن چیزی که بیگانگان در مورد تمدید تحریم‌های تسلیحاتی مطرح می‌کنند، اثری در قدرت دفاعی ما ندارد و در آینده نزدیک شاهد ورود سیستم‌های غافلگیرانه خواهیم بود.

۴دستاورد جدید نیروی زمینی سپاه

سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه اخیرا چهار دستاورد در حوزه‌های مختلف داشته است. بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم، این سازمان توانسته با به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود برخی از تسلیحات از رده خارج را با طراحی و بهینه‌سازی و رفع ایرادات گذشته برای ورود به سازمان رزم نیروی زمینی سپاه آماده کند.نفربر بهینه شده مکران یکی از این محصولات است؛ این خودرو نفربر آبی خاکی BTR-۵۰ بوده است که علاوه بر ارتقا در حوزه بدنه و سایت دید راننده، یک برجک جدید نیز برای آن طراحی شده است.ازجمله دیگر محصولات می‌توان به پهپاد «معراج ۱» اشاره کرد که قادر است با سرعت ۱۴۰ کیلومتر تا ارتفاع ۱۲ هزار پایی پرواز کند. وزن برخاست این پهپاد ۳۳ کیلوگرم است و می‌تواند محموله‌ای به وزن ۵ کیلو را حمل کند.همچنین سلاح «ثعبان ۱» نیز ازجمله دستاوردهای جدید نیروی زمینی سپاه است. ثعبان ۱، یک تیربار سبک انفرادی بوده که در حقیقت محصول بهینه‌سازی تیربار سبک هجومی است. این تیربار در دوران دفاع مقدس به‌صورت غنیمتی در اختیار سپاه پاسداران قرار گرفت و بعدا به دلیل مشکلاتی که در زمینه مسلح شدن داشت از رده خارج شد. با تغییراتی که در صفحه خوراک دهنده، قبضه، قنداق و  لوله این سلاح رخ داده، وزن آن نسبت به نمونه روسی یک کیلوگرم کاهش پیدا کرده است.همچنین در میان دستاوردهای جدید نیروی زمینی سپاه، می‌توان به سامانه راداری نفوذ در زمین اشاره کرد. این سامانه راداری برای کشف مین و بمب‌های کنار جاده‌ای کاربرد دارد.