وی گفت: حناچی شهردار تهران در این جلسه گزارشی مفصل از اقدامات انجام گرفته و در دستور کار در حوزه ساختمان‌های پرخطر و ناایمن ارائه می‌کرد و اعضای شورا نیز سوال‌هایی در این زمینه از حناچی داشتند.

در همین حال زهرا نژادبهرام دیگر عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادنیوز با اشاره به جلسه ویژه شورای شهر تهران درخصوص پرونده کلینیک سینا مهر گفت: کارگروهی به ریاست رئیس کمیسیون سلامت (صدراعظم نوری) تشکیل شد تا تمامی ابعاد حقوقی، شهرسازی، ایمنی و... این حادثه مورد بررسی قرار گیرد و امروز (دیروز) گزارش این کارگروه در صحن علنی شورا بررسی می‌شود. وی افزود: گزارشی که ارائه خواهد شد، یک گزارش همه‌جانبه است که این حادثه را از لحاظ حقوقی، شهرسازی، خدمات شهری، آتش‌نشانی و... مورد بررسی قرار داده است. زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با «ایسنا» نیز گفت: قرار شد در جلسه روز یکشنبه شورای شهر (امروز)، دستور اول به مساله بررسی حریق سینا اختصاص داده شود، گفت: قرار شد رئیس شورا از نمایندگان دستگاه‌های مختلف و دخیل از جمله وزارت بهداشت، وزارت کار و... دعوت کند تا ضمن حضور در جلسه شورای شهر به بیان گزارش‌های خود از این حادثه بپردازند.

همچنین به گزارش اقتصادنیوز، براساس اطلاعات رسیده به این رسانه، جلسه ۴ ساعته هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران درخصوص آتش‌سوزی کلینیک سینا، بررسی ابعاد این حادثه نشان داده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که مجوز فعالیت این کلینیک را در این ملک صادر کرده در به وجود آمدن این حادثه بیشترین سهم را داشته است.

از سوی دیگر نقش وزارت کار و شهرداری تهران نیز در این حادثه مورد ارزیابی قرار گرفته است. بیشتر دستگیرشدگان حادثه پزشک هستند.در این جلسه موضوع تبدیل این خانه به کلینیک و ایجاد اتاق عمل در آن که حتی اتاق ریکاوری هم نداشته مطرح شده است. همچنین آن‌طورکه فارس گزارش داده است، به گفته زهرا نژادبهرام بررسی‌های سازمان آتش‌نشانی نشان می‌دهد که حدود ۳۵۰ ساختمان ناایمن با خطر ریسک بالا در سطح شهر وجود دارد که عمده این ساختمان‌ها در مناطق ۱۱ و ۱۲ قرار دارند. حریق و انفجار کلینیک سینا مهر سه‌شنبه هفته گذشته سبب جان باختن ۱۹ بیمار و کادر درمان این کلینیک شد و ۴ نفر از مدیران کلینیک هم به دلیل بی‌توجهی به اخطارها و ناایمن بودن ملک بازداشت شدند.

بررسی حادثه درکمیسیون عمران مجلس

همزمان روز گذشته نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی از بررسی حادثه انفجار در یک مرکز درمانی در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش «ایرنا» به نقل از خانه ملت، محمدحسن آصفری اظهار کرد: در پی وقوع حادثه در یک کلینیک درمانی در خیابان شریعتی تهران، تعدادی از اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی از محل حادثه بازدید کردند. نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین با مسوولان مربوطه از جمله نیروی انتظامی، اورژانس و آتش‌نشانی جلساتی گذاشته شد و مباحث مرتبط با کمیسیون مورد ارزیابی قرار گرفت. آصفری تاکید کرد: از بازدید و جلسات گزارشی تهیه شده است که این هفته در کمیسیون قرائت می‌شود و نتیجه نهایی به هیات رئیسه مجلس ارسال خواهد شد.

اخطار ایمنی برای ۴۰۰ بیمارستان‌ و مرکز درمانی

درهمین حال مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با فارس گفت: ظرف امروز و فردا علت حادثه کلینیک سینا در خیابان شریعتی اعلام می‌شود. همزمان معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از صدور اخطار ایمنی برای بیش از ۴۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی در پایتخت خبر داد. محمود قدیری در گفت‌وگو با «ایسنا» با اشاره به حادثه هفته گذشته انفجار و حریق در کلینیک درمانی در حوالی میدان تجریش، تاکید کرد:‌ پس از این حادثه با توجه به حساسیتی که وجود داشت، سازمان آتش‌نشانی تهران نامه‌ای به وزارت بهداشت ارسال و لیستی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در معرض خطر اعلام کرد تا این وزارتخانه نیز در حل مشکل ایمنی این مراکز اقدام کند.

دستور بازداشت ۹نفر

از سوی دیگر به گزارش روزنامه ایران، بازپرس جنایی پایتخت و ۱۱ کارشناس با حضور در ساختمان منفجرشده کلینیک سینا مهر تهران به بررسی میدانی و نمونه‌برداری از محل پرداختند تا هرچه سریع‌تر علت این فاجعه و مقصران احتمالی آن معرفی شوند. براساس گزارش مذکور، دستور بازداشت ۹ نفر که شامل تعدادی از افراد هیأت مدیره، مدیرعامل، سهامدار این مرکز و مسوول تأسیسات ساختمان بودند، صادر شده که ۳ نفر از این افراد زن و ۶ نفر مرد هستند.