مجتمع هسته‌ای شهید احمدی‌روشن نطنز بامداد ۱۲ تیرماه جاری دچار حادثه شد.

وزیر کار میهمان کمیسیون اجتماعی

خبر دیگر از پارلمان آنکه طبق برنامه کمیسیون اجتماعی، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارائه گزارش و پاسخگویی به سوالات نمایندگان امروز یکشنبه در جلسه این کمیسیون حاضر می‌شود.

طرح مجلس برای بازگرداندن «کوپن»

در خبری دیگر از مجلس، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تدوین طرحی درباره نحوه توزیع کالاهای اساسی بین مردم خبر داد و گفت: بستر توزیع کالا‌های اساسی با کالابرگ، کارت الکترونیکی یا سایر روش‌های مشابه در کشور فراهم می‌شود. جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه قشر‌های مختلف مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبه‌رو بوده و تنگنا‌های زیادی را متحمل شده‌اند، نحوه توزیع کالا‌های اساسی در کشور را مورد انتقاد قرار داد و با تاکید بر اینکه به علت ضعف‌های موجود این روند به خوبی اجرایی نشده است، گفت: کالا‌های اساسی مورد نیاز خانوار‌ها باید با قیمت مناسب به دست آنها برسد، در همین راستا قصد داریم طرحی را در مجلس تدوین کنیم که با استفاده از آن نحوه توزیع کالا‌های اساسی بین مردم تغییر پیدا کند.

نمایندگان به دنبال خروج از پروتکل الحاقی

خبر دیگر از پارلمان آنکه نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد: روند اداری بررسی طرح دوفوریتی توقف اجرای پروتکل الحاقی در حال بررسی است و به زودی اعلام وصول می‌شود. عباس مقتدایی درباره آخرین وضعیت طرح «الزام دولت جمهوری اسلامی ایران به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی» در مجلس گفت: با توجه به بدعهدی کشورهای غربی و اقدامات اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصمیم گرفت از ابزارهایی که در اختیار دارد، به نحو شایسته و در جهت حفظ و حراست از منافع ملی استفاده کند. در پی برگزاری چند جلسه در کمیسیون امنیت ملی مجلس، پیشنهادی مطرح شد مبنی بر اینکه یک طرح فوریت‌دار مبنی بر ملزم کردن دولت به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی تدوین شود که در آن جلسات همه نمایندگان با تهیه این طرح موافقت کردند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: این طرح توسط تعدادی از نمایندگان تهیه شده و در حال پیگیری روندهای اداری است و در روزهای آینده در قالب یک طرح دوفوریتی از سوی هیات رئیسه مجلس اعلام وصول خواهد شد.

درخواست بودجه‌ای مجلس از دولت

همچنین دیروز حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بودجه کنونی ظرفیت پاسخگویی به مشکلات را ندارد، از دولت می‌خواهیم هر چه سریع‌تر لایحه اصلاح ساختار اقتصادی بودجه را به مجلس بیاورد. حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما اولین خواسته نمایندگان از دولت را تقدیم لایحه اصلاح ساختار بودجه کشور به مجلس خواند و با اشاره به حضور آقای نوبخت در نشست کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه با ابراز علاقه‌مندی به موضوع اصلاح ساختار بودجه، آن را یکی از کار‌های مهم و کلیدی خواند که باید انجام گیرد.

خبر دیگر از مجلس آنکه احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، از تدوین طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس خبر داد و گفت: گزارش‌هایی دال بر وقوع تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان به دست نمایندگان رسیده است. او افزود: در شرایط فعلی بحث اول بر سر تعیین تکلیف پول‌هایی است که از این صندوق در گذشته برداشت شده و بازنگشته است و موضوع دوم پرداخت نشدن حق دولت به این صندوق است.