براساس آنچه در این طرح آمده، استفاده از این کارت‌ها برای خرید دارو و نیز کالاهای اساسی از مراکز توزیع دارای کد اقتصادی و از طریق دستگاه کارتخوان انجام می‌شود. همچنین بانک مرکزی مکلف است اطلاعات مورد درخواست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌منظور آزمون وسع درآمد خانوارها را در اختیار این وزارتخانه قرار دهد.

ظریف شایعه فروش جزیره کیش را تکذیب کرد

همچنین به گزارش «ایسنا» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی موضوع توافق همکاری ۲۵ ساله ایران با چین با حضور وزیرخارجه در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت که در این جلسه وزیرخارجه شایعاتی همچون فروش جزیره کیش و نفت ارزان‌قیمت در سند همکاری ۲۵ ساله را رد کرد و آن را ناشی از غرض‌ورزی دشمنان توسعه روابط بین دو کشور دانست.ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیرخارجه و معاونانش برای ارائه آخرین اخبار و تحلیل‌ها درباره قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و توافق جامع همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین تشکیل شد.

استعفای اعتراضی میرسلیم

در خبری دیگر از مجلس، مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس از کاندیداتوری برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ در اعتراض به نحوه تصمیم‌گیری هیات‌رئیسه استعفا کرد. او در نامه‌ای به هیات‌رئیسه ضمن اعلام انصراف خود از کاندیداتوری با تاکید بر اینکه تشخیص شایستگی نامزدهای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ را هیات‌رئیسه مجلس باید بر مبنای ملاک‌هایی که به وظایف این کمیسیون بر می‌گردد با تدوین جدول امتیازات داوطلبان انجام می‌داد و کارشناسانه مشخص می‌کرد که چه نامزدهایی مناسب‌ترند، اظهار کرد: این کار را نباید خود نامزدها مدعی شوند چون قبیح است و نباید به صحن مجلس شورای اسلامی واگذار کرد؛ زیرا گرفتار رایزنی‌های غیررسمی خارج از قواره‌های شایسته‌سالاری می‌شود.

پیش از این هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود که پنج کاندیدای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ (میرسلیم، نبویان، پژمانفر، شجاعی و سیدنظام‌الدین موسوی) همگی به صحن علنی مجلس معرفی می‌شوند تا نمایندگان یک نفر را از بین آنها انتخاب کنند.