به گزارش خبرگزاری میزان، سیدابراهیم رئیسی با تاکید بر اینکه نظام دادرسی و فرآیند دادرسی در دستگاه قضایی مبتنی بر کار کارشناسی دقیق و حرفه‎ای و قانون و عدالت است، تاکید کرد: قوه‌قضائیه در انجام وظایف خود تحت‎تاثیر فضاسازی‎ها قرار نمی‎گیرد. رئیسی ادامه داد: تمام مراحل و فرآیند دادرسی مبتنی بر موازین شرعی و ادله موجود در پرونده‎های قضایی و اقتضای حق و عدل است و جوسازی‎ها هرگز در تصمیم قضات مومن و مخلص و فرآیند دادرسی و صدور احکام قضایی اثرگذار نخواهد بود. رئیسی با بیان اینکه روند حاکم بر دستگاه قضا ضامن حقوق عامه، حقوق اصحاب دعوا و حتی حقوق متهم است و فرآیند دادرسی در نظام قضایی حقوق همگان را تضمین می‌کند، گفت: فضاسازی‎ها گاهی ناشی از بی‌اطلاعی و کم اطلاعی نسبت به پرونده‎هاست که باید آحاد جامعه را از آن آگاه و مطلع کرد، اما گاهی این تحرکات از روی غرض‌ورزی صورت می‌گیرد.

رئیس قوه‌قضائیه افزود: گاهی جوسازی‎ها از سوی آمریکا که مظهر تضییع حقوق انسان است، اسرائیل کودک‎کُش، منافقین که دست‎شان تا مرفق آلوده به خون انسان‎های بی‌گناه است و جریانات سلطنت‎طلب و ضد‌انقلاب صورت می‌گیرد که ماهیت آنها برای ملت روشن است و اینها نمی‌توانند کوچک‎ترین رخنه‎ای در اراده دستگاه قضا برای اجرای حق و عدالت ایجاد کنند.

دست آسیب‌زنندگان را قطع می‌کنیم

همچنین دیروز حجت‌الاسلام عبداللهی رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه‌قضائیه در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل حفاظت اطلاعات دیوان عدالت اداری با بیان اینکه به واسطه مراجعات زیاد به دستگاه عدلیه، در نتیجه دام‌گذاری و تطمیع و تخریب آن نیز بسیار زیاد است، گفت: حفاظت اطلاعات قوه‌قضائیه به‌عنوان پاسدار و نگهبان مجموعه قضایی و کارکنان آن، دست کسانی را که می‌خواهند به هر طریقی به این مجموعه آسیب بزنند، قطع خواهد کرد.