متاسفانه بیشتر آسیب‌پذیری داخلی را تشخیص دادیم، بنابراین احتمال پرواز و برخورد شیء مشکوک و خارج از حصار تقریبا به دست نیامده است و آنچه گفته شد درباره احتمال جاسازی شیء در دستگاه‌ها از غرب، با آنچه ما دیدیم و شدت حادثه تطبیق نداشت.» به گزارش خانه ملت عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «گزینه رخنه در مسائل حراستی و حفاظتی جمع‌بندی قطعی ماست؛ چراکه اگر از بیرون شیئی با این نقطه برخورد می‌کرد، باید قطعاتی از آن مشاهده شود که طبق بررسی‌ها مطلقا چیزی یافت نشده است.»

انتخاب ناظران مجلس در مجامع

خبر دیگر از جلسه علنی دیروز پارلمان آنکه نمایندگان سایر ناظران مجلس در مجامع و شوراهای عالی را انتخاب کردند. بر این اساس غلامرضا شریعتی و قدرت‌الله حمزه به‌عنوان دو ناظر مجلس در شورای عالی مدیریت بحران انتخاب شدند. همچنین فاطمه مقصودی، ابوالفضل ابوترابی، محمود عباس‌زاده مشکینی و علی‌اصغر خانی نیز دیروز به‌عنوان اعضای ناظر مجلس در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکز زدایی از تهران انتخاب شدند. از سوی دیگر و با رای مجلسی‌ها، سمیه رفیعی به‌عنوان ناظر مجلس در شورای عالی حفاظت از محیط زیست انتخاب شد و مصطفی نخعی نیز به‌عنوان ناظر مجلس در شورای عالی انرژی برگزیده شد. همچنین با رای نمایندگان در جلسه علنی دیروز، شهباز حسن‌پور و سمیه محمودی ناظران مجلس در هیات عالی نظارت بر اجرای قانون نظام صنفی کشور شدند. عادل نجف‌زاده نیز به‌عنوان عضو ناظر مجلس در شورای عالی هماهنگی ترافیک انتخاب شد. از سوی دیگر با رای نمایندگان، فاطمه محمدبیگی و علی اصغر باقرزاده نیز به‌عنوان ناظر مجلس در ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات انتخاب شدند و پرویز اوسطی هم ناظر مجلس در شورای عالی آب شد.

مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد

از سوی دیگر، هیات‌رئیسه مجلس دیروز اعلام کرد که جلسات علنی هفته آینده مجلس به منظور سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه برگزار نخواهد شد. جلسه بعدی مجلس در روز یکشنبه ۱۲ مرداد برگزار خواهد شد.