شریعتی با بیان اینکه در شرایط فعلی نوع سهمیه‌بندی بنزین برای خانوار‌هایی که خودرو دارند خوب است، گفت: ۵۰ درصد خانواده‌ها فاقد خودرو هستند و از یارانه انرژی بی‌بهره هستند؛ بنابراین در شرایط فعلی نحوه توزیع یارانه سوخت ناعادلانه است و حتما باید اصلاح شود.نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه این طرح در نوبت اعلام وصول قرار دارد، گفت: پیشنهاد شده است تا سهمیه بنزین به جای خودرو‌ها به تعداد افراد خانواده داده شود.او افزود: پیش‌بینی شده که دولت بنزین افرادی که خودرو ندارند را در انتهای ماه بردارد و به جای آن کارت بانکی افراد را شارژ کند تا آنها بتوانند کالا خریداری کنند.

جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر نفت

خبر دیگر آنکه ابراهیم رضایی نماینده مجلس از جمع‌آوری امضا برای استیضاح بیژن زنگنه وزیر نفت در مجلس خبر داد و برخی از محور‌های استیضاح را نیز تشریح کرد. نماینده دشتستان در مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به برخی محور‌های استیضاح زنگنه، عدم جلوگیری از خام‌فروشی برای ایجاد اشتغال و جهش تولید را نتیجه نامطلوب وزارت آقای زنگنه بر وزارت نفت دانست و افزود: در دوره آقای زنگنه سند اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلان انرژی محقق نشده است. رضایی اضافه کرد: عدم استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای پیشبرد طرح‌های نفتی که ناشی از اعتماد بیش از حد به غرب بوده است و ضرر‌هایی را متوجه کشور کرده از دیگر محور‌های استیضاح آقای زنگنه است. او همچنین حذف کارت سوخت و احیای مجدد آن را موجب تحمیل هزینه‌های گزافی به کشور دانست.

انتخاب ناظران مجلس در شورای‌عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴

همچنین در جلسه علنی دیروز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهباز حسن‌پور بیگلری، محمد علیپور و مجتبی توانگر به‌عنوان ناظران در شورای‌عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل(۴۴) قانون اساسی انتخاب شدند. نمایندگان مجلس همچنین علی اصغر عنابستانی و حسین حاتمی را به‌عنوان ناظران در ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی انتخاب کردند.سیدغنی نظری و صمدالله محمدی هم با رای نمایندگان به‌عنوان ناظران مجلس در شورای‌عالی بیمه انتخاب شدند.نمایندگان همچنین ولی‌الله فرزانه و یحیی ابراهیمی را به‌عنوان ناظران مجلس در شورای‌عالی بیمه سلامت انتخاب شدند. سید کریم حسینی، مهدی فرشادان و همایون سامه یح نجف آبادی هم با رای دیروز نمایندگان، به‌عنوان اعضای ناظر مجلس در شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی انتخاب شدند.

توضیح درباره توزیع کالای اساسی با کارت‌ الکترونیک

همچنین دیروز حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به بررسی جزئیات طرح یک‌فوریتی تامین کالاهای اساسی در این کمیسیون گفت: طرح تامین کالاهای اساسی مشمول ۷ دهک جامعه خواهد بود و اقلام خوراکی از طریق کارت‌های الکترونیکی که قابل برداشت هم نیستند، در اختیار مردم قرار می‌گیرد. به گزارش خانه ملت حاجی‌بابایی افزود: فشار اقتصادی موجب شده تا برخی اقشار جامعه حتی توان تامین کالاهای مورد نیاز خانواده خود را نداشته باشند، در این راستا با اجماع عمومی و میدان‌داری کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای گذر از وضعیت موقت مشکلات اقتصادی، می‌خواهیم با مصوبه‌ای اقلام مورد نیاز در اختیار خانوارها قرار بگیرد.

توضیحات «ظریف» درباره پول‌های بلوکه شده

در خبری دیگر به گزارش تسنیم، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به نشست این کمیسیون با حضور وزیر امور خارجه برای بررسی موضوع استرداد ارزهای بلوکه شده کشور در بانک‌های کشورهای مختلف گفت: عمده پاسخ‌های وزیر امور خارجه حول این موضوع بود که رفتار کشورهای خارجی براساس منطق اقتصادی است، آنها سود و منافع بلندمدت را به‌عنوان مبنا در تعاملات خود با کشورهای دیگر قرار می‌دهند.وی گفت: ظریف اعلام کرد، البته ما هم با استفاده از ابزارهای خود و عمق مسائل استراتژیک در منطقه اقتصاد خارجی خود را اداره می‌کنیم.