محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی یک ساعت وقت برای دفاع رئیس‌جمهور پیش‌بینی شده و سپس دو نماینده مخالف و دو نماینده موافق هر کدام به مدت یک ربع فرصت صحبت دارند که می‌توانند بخشی از وقت خود را به نماینده دیگری بدهند. او ادامه داد: همچنین وزیر پیشنهادی نیز در پایان به مدت نیم ساعت برای ارائه‌ برنامه‌ها و دفاع از صلاحیت خود فرصت دارد و نهایتا صلاحیت وزیر پیشنهادی به رای مجلس گذاشته خواهد شد.

پایان بررسی احکام ۱۳ گانه اصلاح ساختار بودجه

در خبری دیگر از پارلمان، روز گذشته رئیس‌کمیته اصلاح ساختار بودجه از پایان یافتن کار بررسی احکام ۱۳ گانه مورد نیاز برای تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ در این کمیته خبر داد و گزارش آن به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه شده است. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محسن زنگنه افزود: اصلاح ساختار بودجه یک فرآیند بلند مدت بوده و این‌گونه نیست که طی دو ماه یا بیشتر از آن انجام شود.

تصویب لایحه افزایش سرمایه‌های پذیرفته شده در بورس

خبر دیگر آنکه کلیات لایحه دوفوریتی افزایش سرمایه‌های پذیرفته شده در بورس در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد. به گزارش «ایرنا» مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی با اعلام این خبر گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی در زمینه جزئیات این لایحه به نتیجه نرسیدند و مقرر شد کمیته بورس روی یک سری موارد جدی‌تر بحث کند و کار کارشناسی انجام دهد.

تقاضای تحقیق و تفحص از خودروسازان

همچنین یک نماینده مجلس از تقاضای جمعی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از خودروسازان خبر داد. محسن علیزاده در گفت‌وگو با «ایسنا» افزود: تاکنون ۶۵ نفر از نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص از خودروسازان هستند. محورهای تحقیق و تفحص، نحوه قیمت‌گذاری، نحوه توزیع محصولات شرکت‌های خودروسازی و کیفیت خودرو و تطابق آن با استانداردهای مربوطه است. او افزود: تقاضای تحقیق و تفحص از خودروسازان فردا (چهارشنبه) تحویل هیات رئیسه می‌شود