دوازدهمین سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکنون در سمت‌های مختلف از جمله به‌عنوان مدیر مجله انگلیسی وزارت امورخارجه، مدیر مسوول انتشارات وزارت امورخارجه، سرپرست دفتر مطالعات، مشاور معاون آموزش و پژوهش وزارت خارجه، دیپلمات در کانادا و آلمان و نهایتا به‌عنوان معاون پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی مشغول فعالیت بوده است. سید عباس موسوی، سخنگوی سابق وزارت امورخارجه نیز به‌عنوان سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان منصوب شده است. وی روز شنبه به همراه پنج نفر از سفرا با رئیس‌جمهوری دیدار کرد.

توصیه سخنگوی سابق به خطیب‌زاده

همچنین سخنگوی سابق وزارت امورخارجه با اشاره به روزهای پرحادثه و پر رویدادی که سال گذشته شاهد آن بودیم، ابراز امیدواری کرد در مدتی که آقای خطیب‌زاده تشریف می‌آورند و مسوولیت سخنگویی وزارت‌خارجه را بر عهده می‌گیرند اوضاع کمی آرام‌تر شود. به گزارش «ایسنا» سیدعباس موسوی در حاشیه برگزاری مراسم تودیع خود که روز گذشته در وزارت خارجه برگزار شده بود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سخت‌ترین روز کاری‌اش در مدتی که مسوولیت سخنگویی وزارت‌خارجه را بر عهده داشته چه روزی بوده است، گفت: «روزهای سخت زیاد داشتیم و اگر یادتان باشد سال ۹۸ روزهای پر رویداد و پر حادثه‌ای بود.»

روز سخت دستگاه دیپلماسی

موسوی خاطرنشان کرد: «روز سخت ما روز اعلام خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی بود، ما همه از شنیدن این خبر شوکه شدیم و من خودم یک لحظه فکرم کار نکرد. البته پس از آن آمدیم دفتر آقای ظریف و مقدمات کار را برای پیگیری این موضوع فراهم کردیم.»

این دیپلمات در ادامه خاطرنشان کرد: «تقریبا بقیه‌اش به لطف خدا خوب بود. به هر حال سختی‌هایی داشت و گاهی هجمه‌های دشمن بسیار زیاد بود چون ما کشوری هستیم که حرف برای گفتن داریم، پیام برای دنیا داریم و نمی‌توانیم در گوشه‌ای بنشینیم و در مورد و مسائل منطقه‌ای و جهانی اعلام موضع نکنیم.»