کنایه رئیس مجلس به تروریست‌های کت و شلواری

همچنین دیروز رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود گفت: هر گاه در برابر تروریست‌های کت و شلواری ایستاده‌ایم و با عقلانیت و تدبیر معیشت مردم را به خواست آنها گره نزده‌ایم ظرفیت‌های ملت ما با وعده‌های الهی هم‌افزا شده است و پیروزی‌های بزرگ تاریخی رقم خورده است. او افزود: ۲۸ مرداد برای ملت ایران یک نماد روشن و بدون نیاز به تحلیل‌های چندلایه است که آمریکا دشمن قسم‌خورده ملت ایران است و تنها راه حفظ منافع ملی ما در برابر این دشمن قسم‌خورده قوی‌ شدن است. قالیباف افزود: ‌معیشت مردم و پیگیری مسائل آنها تنها با واقع‌بینی، عمل‌گرایی و عقلانیت و تکیه بر مردم ممکن است. نه با نشستن بی‌حاصل و امید بستن به دشمنان گره‌ای از مشکلات مردم باز می‌شود و نه با شعار دادن‌های بدون پشتوانه اجرایی و بدون راهکارهای عملیاتی این امر میسر است.

اعلام وصول طرح سوال از وزیر ورزش

خبر دیگر از مجلس آنکه رئیس کمیته تربیت‌بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه طرح سوال از وزیر ورزش و جوانان برای بررسی قرارداد ویلموتس اعلام وصول شده است، گفت: ۱۶۵ میلیارد تومان از محل قرارداد با ویلموتس به کشور تحمیل شده است که وزارت ورزش و جوانان باید به‌طور ویژه نسبت به این موضوع پاسخ دهد. احمد راستینه هفشجانی افزود: ما از کسانی که در این قرارداد دخیل بودند به کمیسیون اصل نود هم شکایت کردیم.

نامه ۱۱۴ نماینده به روسای قوا درباره زنگنه

در خبری دیگر از مجلس، ۱۱۴ نفر از نمایندگان در نامه‌ای به روسای قوای سه‌گانه مخالفت خود را با ادامه وزارت بیژن نامدارزنگنه در وزارت نفت اعلام کردند. احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اصرار زنگنه بر واگذاری توسعه و بهره‌برداری فاز ۱۱ پارس جنوبی به شرکت فرانسوی توتال، دفاع او از خام‌فروشی و مخالفت با تبدیل نفت خام به صدها فرآورده نفتی و عدم‌اجرای قرارداد گازی با پاکستان به این بهانه واهی که پاکستان کشور فقیری است و نمی‌تواند پول گاز را بدهد را ازجمله دلایلی خواند که درباره ضرورت عدم‌استمرار وزارت بیژن زنگنه بر آن تاکید شده است. نام جبار کوچکی‌نژاد، علی‌اکبر کریمی، اقبال شاکری، ابراهیم رضایی، محسن زنگنه، سیداحسان خاندوزی، جواد نیک‌بین و حسن نوروزی نیز به‌عنوان امضاکنندگان این نامه دیده می‌شود.

کارگروه مشترک برای بررسی منابع «تامین کالاهای اساسی»

همچنین نایب‌ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تشکیل کارگروهی با حضور مسوولان سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی راه‌های تعیین منابع مالی طرح تامین کالاهای اساسی خبر داد. سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی با اشاره به نشست کمیسیون با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: منبع مالی که کمیسیون برنامه و بودجه براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس به آن رسیده، استفاده از تبصره ۱۴ بودجه سال ۹۹ و دیگر موارد است.