فاطمه زرین‌آمیزی دیروز در گفت‌و‌گو با «ایسنا» افزود: فرآیند برگزاری کنکور از روز چهارشنبه ۲۹ مرداد، با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی هنر آغاز شد و روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد نیز داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و فنی و ریاضی آزمون خود را برگزار کردند، روز (جمعه ۳۱ مرداد) در سومین روز برگزاری این ماراتن علمی نیز داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی رقابت کردند و در نهایت پرونده کنکور سال ۹۹ دیروز شنبه اول شهریور با رقابت بیش از ۱۶۱ هزار داوطلب بسته شد. زرین‌آمیزی با بیان اینکه براساس نظرسنجی‌های انجام شده، تاکنون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی بیشترین رضایت را از نحوه برگزاری آزمون و پروتکل‌های اجرایی داشته‌اند، گفت: در نظرسنجی که روز جمعه با نظارت وزارت بهداشت از داوطلبان کنکور علوم تجربی انجام شد در سوال اول میزان رضایتمندی داوطلبان ۸۹/ ۹۶ تا ۷۸/ ۹۷ درصد اعلام شد.

تایید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور

همچنین دیروز زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرد: طبق بازدیدهای صورت گرفته از مراکز برگزاری کنکور می‌توان گفت که ستاد برگزاری آزمون سراسری تمامی تلاشش را جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام داده است. شیخی در گفت‌وگو با «ایسنا» توضیح داد: بنده بازدیدی از حوزه‌های برگزاری آزمون در اصفهان داشتم. تلاش‌هایی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفت که از جمله آن استفاده از ماسک و وسایل بهداشتی و رعایت فاصله ۸/ ۱ متری بین داوطلبان است. گیت‌های ورودی برای همراه نداشتن تلفن همراه از سوی داوطلبان تعبیه شده بود البته نمی‌توان به‌صورت مطلق گفت که این موارد در تمامی حوزه‌های امتحانی رعایت شده است.

امروز؛ اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری ۹۹

خبر کنکوری دیگر آنکه طبق وعده سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج اولیه کنکور دکتری ۹۹ امروز (دوم شهریورماه) اعلام می‌شود. کنکور دکتری ۹۹ روز پنج‌شنبه ۹ مردادماه در ۶۰ شهر کشور با رقابت بیش از ۱۵۰ هزار نفر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد. ظرفیت پذیرش در این آزمون برای رشته‌های دانشگاه‌های دولتی و آزاد اسلامی ۲۴ هزار نفر اعلام شده است. نتیجه اولیه این آزمون در قالب کارنامه امروز از طریق سایت سازمان سنجش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org منتشر می‌شود. براساس اطلاعیه‌ای که سازمان سنجش آموزش کشور به‌زودی در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد، زمان آغاز فرآیند انتخاب رشته مشخص خواهد شد. به گزارش «ایرنا» به علت شیوع ویروس کرونا در کشور فرآیند مصاحبه این آزمون به‌صورت مجازی توسط دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و نتایج نهایی در قالب کارنامه در مهرماه اعلام می‌شود. ۳۰ درصد داوطلبان کنکور دکتری ۹۹ در جلسه آزمون غایب بودند که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت.