بدهی هزار میلیاردی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان

در خبری دیگر از پارلمان، علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از پرداخت نشدن سهم دولت صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و گفت: دولت حدود هزار میلیارد تومان به این صندوق بدهکار است. او به خبرگزاری تسنیم گفت: در کمیسیون پیگیر این هستیم تا دولت سهم ۵ درصدی خود را نسبت به صندوق ذخیره فرهنگیان واریز کند. منادی افزود: بررسی‌های اولیه در حال انجام شدن است و احتمالا این موضوع به تحقیق و تفحص منجر نخواهد شد.

ارزیابی عملکرد کنکور سازمان سنجش

همچنین از مجلس خبر می‌رسد که نمایند‌گان قصد دارند عملکرد سازمان سنجش در کنکور سراسری را بررسی کنند. محمد وحیدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش با اعلام این خبر به «ایسنا» گفت: این بررسی پس از تعطیلات مجلس انجام خواهد شد.

محتوای فیش حقوقی دوم نمایندگان چیست؟

خبر دیگر از مجلس آنکه محمدجواد جمالی نوبندگانی، نماینده مجلس دهم و سخنگوی هیات نظارت در همان دوره، در گفت‌وگو با باشگه خبرنگاران جوان، درباره فیش حقوقی دوم نمایندگان گفت: هزینه دفتر و... که خرج آب و برق، کرایه خودرو، بنزین مصرفی، پرسنل، پذیرایی، اقلام و نوشت‌افزار و تبلیغات می‌شود و در همان فیش ذکر می‌شود. با این وجود، هنوز هم خودرو می‌گیرند و حتی با فشارهایی بر ادارات دولتی یا دانشگاه‌ها، مکان‌هایی گرفتند تا کرایه ندهند. مبلغ کرایه خودرو برای به کارگیری در تهران است و برای خودروی شهرستان هم از همان هزینه‌های دفتر استفاده می‌شود که هزینه این‌گونه نیازها را پوشش دهد.