در همین راستا عصر دوشنبه علیرضا زالی، فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به جریانات اخیر به‌ویژه مسافرت‌های متراکم در روزهای اخیر، زودتر از پیک پاییز در تهران شرایط متفاوت‌تری به‌خاطر وضعیت شکننده‌ای که در استان تهران و شهر تهران داریم، تجربه کنیم. به گزارش «ایرنا»، وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی سفرهای بین استانی در تهران، گفت: آمارها بیانگر این موضوع است که بالاترین میزان تردد در سطح شهر و مسافرت‌ها متعلق به شهر و استان تهران بوده و این حجم از مسافرت در مقایسه با سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

دانش‌آموزان؛ ناقلان سه هفته‌ای کرونا

اما این تنها نگرانی مقامات نیست. نزدیک شدن به فصل پاییز و بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور هم به نگرانی جدید دولت در کنترل بیماری کرونا اضافه شده است. همچنان‌که زالی در ادامه سخنان روز دوشنبه خود با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: مطالعات اخیر نشان داده است که دانش‌آموزان می‌توانند تا سه هفته ناقلان و حاملان ویروس باشند و در کشورهایی که بازگشایی مدارس اتفاق افتاده است در برخی موارد مشاهده شده تا سه هفته دانش‌آموزان به‌رغم فقدان علائم و علائم خفیف حامل ویروس بوده و می‌توانند آن را به افراد مسن و خانواده منتقل کنند. فرمانده مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران همچنین به افزایش بار سفرهای درون شهری با مترو و اتوبوس همزمان با بازگشایی مدارس به‌عنوان مساله مهمی که باید به آن توجه داشت اشاره کرد.

کلاس‌های حضوری برای کلاس ‌اولی و دومی‌ها

در همین حال سعید ربوشه، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: در وضعیت قرمز هیچ دانش‌آموزی به مدرسه نمی‌رود و آموزش مجازی است؛ ۱۵ شهریور فقط دانش‌آموزان کلاس اول و دوم به مدرسه می‌روند.

افزایش شیوع کرونا در پاییز

در همین حال روز گذشته علی ربیعی سخنگوی دولت گفت: با توجه به فصل سرما و پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی شیوع ویروس کرونا در فصل پاییز افزایش می‌یابد و ما نمی‌توانیم کشور را تعطیل کنیم، اما باید کارهایی را که تاثیری بر معیشت خانوار ندارند، به حداقل برسانیم. به گزارش «ایرنا»، ربیعی همچنین در نشست خبری روز گذشته خود تاکید کرد که در مناطق قرمز کلاس حضوری مدارس برگزار نخواهد شد. وی درباره پیش‌بینی‌های دولت برای مقابله همزمان با آنفلوآنزا و کرونا و تهیه واکسن این بیماری‌ها گفت: فرآیند تولید واکسن آنفلوآنزا آغاز شده و به پیشرفت‌های خوبی رسیده است همچنین فعلا هم خرید حدود ۷ میلیون واکسن آنفلوآنزا در دستور کار است.

افزایش مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

همزمان حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد از فعال شدن بیمارستان دوم معین کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به‌دلیل افزایش ابتلا به کرونا در این استان خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، کلانتری با بیان اینکه آمار مبتلایان کرونا در استان در حال افزایش بوده و ظرفیت‌های بیمارستانی نیز در حال پر شدن است، از ادامه محدودیت‌‌ها در استان تا پایان هفته خبر داد.

کاهش موارد بستری در کشور

 ازسوی دیگر براساس آخرین گزارش سخنگوی وزارت بهداشت از وضعیت کرونا در کشور ۱۰۱ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند که با این حساب مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۶۷۲ نفر رسید. سیما سادات‌لاری همچنین از شناسایی ۱۶۸۲ بیمار مبتلا به کرونا و بستری شدن ۷۸۶ نفر از آنها خبر داد. وی گفت که ۳۷۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.