آموزش امسال ترکیبی است

او در عین حال با بیان اینکه باید همه دست به دست هم بدهیم و تصمیم و ابلاغ ما هم این است که هیچ کودک ایرانی از تحصیل محروم نماند، افزود: همه باید بتوانند از آموزش بهره‌مند شوند.

به گزارش «ایرنا» روحانی روز گذشته اظهار کرد: البته طبق پروتکل‌های بهداشتی ممکن است آموزش برای بعضی از مدارس با توجه به شرایط مدرسه جمعیت، هر روز یا یک روز در میان باشد که این موارد ابلاغ خواهد شد؛ اما آموزش از طریق فضای مجازی فعال خواهد بود. رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه اولویت اول ما آموزش حضوری با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: بدون مشارکت خانواده‌ها، رعایت پروتکل‌ها در مدارس امکان‌پذیر نیست. روحانی خاطرنشان کرد: از ۱۵ شهریور می‌خواهیم بگوییم فاصله‌ای بین جان و یادگیری و آموزش وجود ندارد. هم می‌شود درس خواند و هم می‌شود مراتب تحصیلی را ادامه داد. رئیس‌جمهوری همچنین افزود: امسال آموزش، ترکیبی از آموزش حضوری و غیر حضوری است. روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری امسال گفت: براساس آماری که وزیر بهداشت و وزیر کشور به من دادند، حداقل ۸۰ درصد مجالس و محافل در سراسر کشور پروتکل‌ها را به خوبی مراعات کردند. وی افزود: از همه گویندگان مذهبی، وعاظ و مداحان و سخنرانان پرشور که با ابتکارات جدید مداحی خود را گاهی به کوچه‌ها و خیابان‌ها آوردند، تشکر می‌کنم. بسیار عزاداری خوب و باشکوهی و با رعایت همه اصول مذهبی و اخلاقی و دینی انجام شد و بهانه‌ای به دشمنان داده نشد.

رشد مثبت غیرنفتی تا پایان سال

روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در این ماه‌ها هم در صنعت، هم در کشاورزی و هم در بخشی از خدمات ما شاهد رشد هستیم و اگر این روند به همین خوبی ادامه پیدا کند، شاید ما تا پایان سال بتوانیم به رشد مثبت غیرنفتی برسیم، هم‌اکنون شرایط ما شرایطی است که می‌تواند این امید را به ما بدهد.

رئیس‌جمهوری در ادامه افزود: در هفته‌ای که داشتیم جلسه‌ای برگزار کردیم برای روابط نزدیک‌تر با کشورهای همسایه‌مان و الحمدلله با بسیاری از همسایگان به جز یکی دو کشور روابط ما نزدیک‌تر است و تصمیماتی که اخیرا گرفتیم بر این معناست که روابط را با کشورهای همسایه و کشورهای دوست توسعه دهیم.  تعامل به معنای قدرتمند بودن یک کشور است. روحانی ادامه داد: هر کشوری که توانمندی‌اش بیشتر باشد می‌تواند تعامل بیشتری با دنیا داشته باشد. امیدواریم در این تعامل با دنیا بتوانیم سهم‌‌مان را در اقتصاد جهانی حفظ کنیم. در همین حال در جلسه روز گذشته هیات دولت، گزارش وزارت بهداشت از رعایت مطلوب پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم محرم ارائه شد.