به گزارش جماران، به نقل از بخش رسانه‌ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، تولید مشترک واکسن کرونا در دیدار سفیر ایران با رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه بررسی شد.

کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه در گفت‌وگوی مجازی با کیریل دمیتریف رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه ضمن تبریک موفقیت‌های دولت روسیه در زمینه ساخت و تولید واکسن کووید-۱۹ به گفت‌وگوی روسای جمهور و وزرای بهداشت دو کشور و توافق نسبت به همکاری‌های مشترک فی‌مابین اشاره کرد. سفیر ایران در این گفت‌وگو با استناد به نتایج دو نشست کارگروه واکسن و دارو میان انستیتو پاستور و مرکز ملی گامالی روسیه نسبت به آغاز هرچه سریع‌تر فرآیند تولید مشترک واکسن کووید-۱۹ با همکاری صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه ابراز امیدواری کرد.

آغاز واکسیناسیون کرونا درروسیه

ازسوی دیگر به گزارش «ایرنا» الکساندر گینسبورگ، رئیس مرکز اپیدمیولوژی و میکروب‌شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که واکسیناسیون کرونا در مسکو از روز گذشته آغاز شده است.

زمان توزیع واکسن ضدکرونای «آسترازنکا»

در خبری دیگر به گزارش انتخاب، نشریه اسپانیایی لا وانگواردیا روز گذشته اعلام کرد که اتحادیه اروپا از توزیع واکسن ویروس کرونا متعلق به شرکت انگلیسی آسترازنکا در ماه نوامبر (آبان- آذر) خبر داد.