محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نیز در این نشست با تاکید بر مدیریت و تنظیم حرفه‌ای بازار سرمایه تاکید کرد که مجلس بر اساس وظیفه نظارتی خود به منظور اجرای قوانین، با دقت پیگیر تولید، تقویت و تثبیت بازار سرمایه به‌عنوان منبع تامین مالی است. او یادآوری کرد: راهکارهای کارشناسی شده مانند افزایش حجم تعهدات بازارگردانی، خرید سهام خزانه، انتشار اوراق تبعی، تنظیم منطقی دامنه نوسان و حجم مبنا و از همه مهم‌تر آموزش و ترویج فرهنگ‌سازی به منظور افزایش دانش و تخصص سهامداران حقیقی باید در دستور کار قرار گیرد.

ماموریت کمیسیون‌ها برای بررسی اصلاح ساختار بودجه

در خبری دیگر از پارلمان، محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس با تشریح اولویت‌های کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه که در نشست دیروز هیات رئیسه تعیین شد، گفت: اولویت‌های کمیسیون‌های اقتصادی و بودجه بررسی و برنامه‌هایی برای پیگیری این دو کمیسیون تعیین شد. او تصریح کرد: بحث اصلاح ساختار بودجه و تاثیرگذاری آن بر مسائل اقتصادی کشور بررسی و اعلام شد که این دو کمیسیون مسائل مرتبط با اصلاح ساختار بودجه را طی نشست‌های خود با دولت بررسی کنند. فرهنگی ادامه داد: طرح تامین کالاهای اساسی برای اقشار مختلف هم در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اکنون این طرح یک فوریتی در حال بررسی در کمیسیون برنامه و بودجه است و قرار شد جلسات کارشناسی با مسوولان دولتی درباره آن ادامه داشته باشد.

ارجاع طرح سهمیه‌بندی بنزین خانوار به کمیسیون انرژی

خبر دیگر از مجلس آنکه مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی از ارجاع طرح سهمیه‌بندی بنزین هر خانوار به کمیسیون انرژی ازسوی هیات رئیسه مجلس خبر داد و گفت: براساس این طرح، سهمیه بنزین به جای هر خودرو، به هر خانوار تعلق می‌گیرد. شریعتی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، توضیح داد: براساس این طرح و در پی آخرین تغییرات اعمال شده به‌صورت مشترک با مرکز پژوهش‌ها، سهمیه بنزین به جای هر خودرو، به هر خانوار تعلق می‌گیرد، بنابراین هر خانوار در صورت داشتن خودرو، از بنزین سهمیه‌ای استفاده می‌کند و در غیر این صورت می‌توانند با سهمیه خود کالا خریداری کنند.