او با اشاره به خیزش شیوع کرونا ابراز امیدواری کرد که با رعایت پروتکل‌ها بتوانیم این خیز را مهار کنیم. دوشنبه شب نیز علیرضازالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به  افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان تهران پیش‌بینی کرد که موج سوم کرونا در پایتخت بسیار زودتر از سایر استان‌ها شکل بگیرد. به گزارش خبرگزاری فارس، او با بیان اینکه آمار مبتلایان به کووید-۱۹ با شیبی ملایم رو به افزایش است، تاکید کرد در هفته‌های پیش‌رو با افزایش آمار بیماران کرونایی، تهران شرایط جدیدی را تجربه خواهد کرد. از همین رو زالی خواستار استمرار دورکاری کارکنان ادارات به‌منظور جلوگیری از افزایش شیوع کرونا شد و افزود: دورکاری کارکنان ادارات علاوه‌بر کاهش حضور کارمندان از تولید سفرهای درون شهری و افزایش بار ترافیک می‌کاهد؛ بنابراین کماکان پیشنهاد ستاد عملیات مقابله با کرونا، استمرار محدودیت در ترددهاست. به گزارش «ایرنا» زالی تصریح کرد: دورکاری کارکنان در استان تهران لغو شده اما درخواست فنی و کارشناسی ما ادامه این محدودیت حداقل تا پایان شهریور ماه در استان است.

خیزش کرونا در چند استان

البته این تنها پایتخت نیست که با خیزش دوباره ویروس کرونا مواجه شده است. به گفته رئیسی در بعضی از استان‌های دیگر هم شاهد این خیزش هستیم. استان قم یکی از این استان‌ها است که گزارش‌های روزهای گذشته از وضعیت قرمز این استان و افزایش موارد ابتلا در آن حکایت می‌کرد. در همین راستا رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم  نیز با اظهار نگرانی نسبت به پیک بزرگ کرونا در قم با توجه به میزان بستری‌شدگان در یک روز این استان آمار را غیرقابل تصور و نگران‌کننده توصیف کرد. به گفته او تنها در یک روز ۱۲۰ نفر در قم بر اثر ابتلا به کرونا بستری شده‌اند. به گزارش الف، محمدرضا قدیر افزود: آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها کاملا پر شده و برخی بیماران خدمات ویژه را در اتاق‌های معمولی می‌گیرند. قدیر ادامه داد: پیشنهاد یک هفته تعطیلی صنوف پرخطر بر اساس دستورالعمل ستاد ملی به‌منظور حداقل رساندن چرخش ویروس را در استان داریم و امیدواریم مسوولان استان در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند. ازسوی دیگر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت وضعیت بوشهر را شکننده و حساس توصیف کرد و از افزایش ۳۶ درصدی تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر خبر داد. وی افزود: بروز موارد بستری و فوت در این استان همچنان بالاتر از میزان متوسط کشوری است.

مرگ ۱۴۰ بیمار کرونایی دیگر

در همین حال سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۷۰۵ مورد جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته خبر داد و گفت که یک هزار و ۲۹۹ نفر از آنها بستری شدند. وی همچنین از جان باختن ۱۴۰ تن دیگر خبر داد.