به گزارش سپاه‌نیوز، سرلشکر حسین سلامی در حاشیه آیین تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ما توانستیم موازنه جنگ را معکوس کنیم، یعنی دشمنان ما بسیار قوی بودند و ما هنوز قوی نبودیم، اما نتیجه جنگ عکس موازنه اتفاق افتاد و این نتیجه یک رکورد بسیار شگفت‌انگیز است. او درباره تهدیدات اخیر سران آمریکا گفت: آمریکا نمادهایش را از دست داده است و حتی مردم آمریکا اکنون مرگ بر آمریکا می‌گویند.

از سوی دیگر فرمانده نیروی هوافضای سپاه هم دیروز در حاشیه همین مراسم درباره برنامه ایران در برابر تحریم‌های تسلیحاتی آمریکا گفت: برنامه جمهوری اسلامی ایران با گذشته هیچ فرقی نخواهد کرد. ما خودکفا هستیم و اگر تحریم‌ها برداشته شود راه صادرات باز می‌شود. ما در بحث تامین تسلیحات مورد نیاز کشورمان به خارج نیاز نداریم و خودکفا هستیم.

به گزارش «ایسنا» سردار امیرعلی حاجی‌زاده با اشاره به برداشته شدن تحریم‌ها گفت: برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی ایران چند مزیت دارد که نخستین مزیت آن برای ما به دست آوردن یک پیروزی سیاسی است. دومین مورد در رفع تحریم‌های تسلیحاتی بازشدن دست ایران برای صادرات است که در واقع روی آمریکایی‌ها با این کار کم می‌شود. سردار حاجی‌زاده در پاسخ به سوالی درباره تهدیدات ترامپ و پاسخ ایران به این تهدیدات خاطرنشان کرد: ترامپ در گذشته امتحان خود را پس داده در مقابل جمهوری اسلامی ایران هم امتحان خود را پس داده است. آنها این حرف‌های بی‌معنی را بارها بیان کردند. مانند گذشته که اعلام کرده بودند قرار است ۵٢ نقطه ایران را بزنند و ما هم دیدیم که چگونه این کار را انجام دادند و آنها مانند گذشته نمی‌توانند هیچ غلطی کنند.

واکنش دریادار سیاری به تهدیدات اخیر

همچنین در حاشیه همین مراسم، دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز تاکید کرد: همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش، سپاه و نیروهای مسلح کشورمان همیشه در صحنه حضور دارند و آماده هستند که به همه یاوه‌گویی‌های دشمن پاسخ قاطع بدهند و پوزه هر دشمنی را به خاک بمالند و اگر گفتند هزار نقطه را می‌زنیم بزنند و نتیجه‌اش را هم ببینند.

سیاری در ارتباط با تاثیر تحریم‌های تسلیحاتی بر وضعیت ایران نیز گفت: اگر این تحریم‌ها روی ما تاثیر گذاشته بود، امروز ادعا نمی‌کردیم که در چرخه دفاعی و تامین تسلیحات مورد نیاز خود در عرصه‌های مختلف زمین، هوا و دریا خودکفا هستیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: شما وضعیت ما را ببینید که با تمام تحریم‌ها به اینجا رسیدیم. البته ما به آنچه امروز رسیده‌ایم بسنده نمی‌کنیم و با نگاه به تهدیدات موجود در این مسیر حرکت می‌کنیم. قطعا آنچه از ما خواسته شد و آنچه باید انجام دهیم را حتما انجام خواهیم داد.