آمار فوت شدگان در رده‌های سنی  مختلف

سیما سادات‌لاری، سخنگوی وزیر بهداشت نیز روز گذشته گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۷۰ درصد از بیماران متبلا به کووید-۱۹ که فوت کرده‌اند، سالمند بودند. وی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: همچنین براساس آماری که تا نیمه اول شهریورماه سال‌جاری اخذ شده حدود ۵۰ درصد از بیماران مبتلا به بیماری کووید-۱۹ دارای بیماری زمینه‌ای بودند. وی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، ما شاهد بستری تمامی گروه‌های سنی از نوزاد یک روزه تا افراد کهنسال ۱۰۰ ساله به خاطر ابتلا به کووید-۱۹ بودیم ولی آمار ابتلای کودکان حدود ۴/ ۲ درصد بود که از این میزان ۲۴/ ۱ درصد به‌طور قطعی به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده بودند. سخنگوی وزیر بهداشت با اعلام اینکه آمار فوتی‌ها در بین بیماران ۶ تا ۱۸ ساله مبتلا به کووید-۱۹ تنها نیم درصد بود، گفت: تاکید ما بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی در ارتباط با کودکان این است که این گروه سنی ناقلان خاموش برای والدین و پدر بزرگ و مادربزرگانشان محسوب می‌شوند.

درخواست نظام پرستاری از مردم

در همین حال سازمان نظام پرستاری در بیانیه‌ای ضمن تشریح وضعیت و مشکلات جامعه پرستاری در مبارزه با کرونا از مردم خواست با رعایت پروتکل‌ها در این مبارزه نفس‌گیر همراه پرستاران باشند و از مسوولان دولت خواست که به وعده‌های خود برای پرداخت معوقات، فوق‌العاده ویژه و استخدام نیرو عمل کنند.

میزان تست‌های کاذب کرونا

در خبری دیگر به گزارش انتخاب، مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با شهروند آنلاین گفت سازمان جهانی بهداشت آمار شما را زمانی قبول می‌کند که پی‌سی‌آر مثبت داشته باشید. مثبت کاذب کم است، اما ۳۰ تا ۴۰‌درصد در تست‌ها منفی کاذب داریم، به همین دلیل ۳۰ تا ۴۰‌درصد از بیمارهایمان گزارش نمی‌شوند.

محرز بازگشایی مدارس از پانزدهم شهریور را اشتباه دانست و گفت: زمان موشک‌باران در جنگ عراق و ایران هم مدارس تعطیل شد. بچه‌ها تمام مدت با رادیو و تلویزیون درس خواندند. حالا هم می‌شود همین کارها را ادامه داد. او در مورد واکسن کرونا هم گفت: فعلا قرار نیست واکسنی از کشورهای خارجی بخریم. در کشور خودمان داریم روی این موضوع کار می‌کنیم. مطالعات انسانی واکسن ایرانی دارد شروع می‌شود و امیدواریم بتوانیم واکسن خودمان را تولید کنیم. هنوز هیچ واکسنی در دنیا تاییدیه نگرفته است. واکسن‌هایی هم که کارشان را شروع کرده‌اند، هنوز چند ماهی تا تایید نهایی‌شان مانده است.

آخرین خبر در مورد واکسن کرونا

همچنین به گزارش خبرآنلاین، یک شرکت آمریکایی تولید دارو اعلام کرد واکسن کرونایی که تولید کرده روی بیماران به خصوص سالمندان جواب داده است. شرکت داروسازی مدرنا اعلام کرده واکسنی که برای کرونا توسعه داده، شروع به تولید آنتی بادی در بدن بیماران سالمند کرده و این آنتی‌بادی اثراتی نظیر آنچه در بدن جوانان دیده شده، روی بدن سالمندان نیز نشان داده است.