وی درباره نحوه تشخیص آنفلوآنزا، سرماخوردگی و کرونا از یکدیگر با توجه به مشابهت‌هایی در برخی علائم این بیماری‌ها، گفت: مردم باید توجه کنند که به محض اینکه علائمی مانند سرفه، عطسه، تب، بدن درد شدید و... پیدا کردند، معطل نکرده و به پزشک مراجعه کنند؛ چراکه خود فرد نمی‌تواند تشخیص دهد به کدام یک از این ویروس‌ها مبتلا شده، بلکه پزشک باید معاینه کند و این تشخیص را دهد. بنابراین به محض دیدن این علائم به پزشک مراجعه کنند؛ چراکه ممکن است گاهی افراد با مراجعه دیر هنگام به پزشک، زمان لازم را برای درمان از دست بدهند.

ابتلای سه نماینده دیگر به کرونا

در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» نتیجه تست کرونای مهدی عیسی‌زاده، نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی که ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس را نیز بر عهده دارد و همچنین عزت الله اکبری تالارپشتی، نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز مثبت اعلام شد. همچنین به‌دنبال مثبت شدن تست کرونای روح‌الله متفکرآزاد نماینده تبریز در مجلس، وی برای گذراندن یک دوره بیماری در منزل قرنطینه خانگی شد.

ادعای شناسایی داروی موثر در درمان کرونا

در خبری دیگر دانشمندان انستیتو پاستور در شهر لیل در شمال فرانسه ادعا کرده‌اند که موفق به شناسایی دارویی «موثر» برای مقابله با بیماری «کووید- ۱۹» شده‌اند. به گفته محققان، این دارو یکی از دو هزار دارویی است که طی پنج ماه گذشته تاثیر آن بر بیماران مبتلا به ویروس کرونا بررسی شده است. آنها تاکید کرده‌اند که آزمایش‌های بالینی برای تایید قطعی تاثیر ضدویروسی این دارو را بر بیماران «کووید -۱۹» انجام خواهد شد. دانشمندان از اعلام نام این دارو خودداری کرده‌اند؛ اما به گفته آنها هم‌اکنون در بازار موجود است. آنها دلیل عدم اعلام نام این دارو را جلوگیری از شکل‌گیری «بازار سیاه» و مدیریت ذخیره آن عنوان کرده‌اند. انستیتو پاستور لیل امیدوار است که تجویز داروی شناسایی‌شده برای درمان بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا پس از انجام آزمایش‌های بالینی از ابتدای سال ۲۰۲۱ آغاز شود.

چاق‌ترین مرد جهان کرونا را شکست داد

در خبری دیگر به گزارش تابناک، یک مرد مکزیکی که در سال ۲۰۱۷ نامش به‌عنوان چاق‌ترین مرد جهان به ثبت رسیده بود با کم کردن وزن خود موفق شد کرونا را شکست دهد و از این بیماری جان سالم به در ببرد. خوآن پدرو فرانکو که در سال ۲۰۱۷ رکورد چاق‌ترین مرد جهان را از آن خود کرده بود و بعد از کاهش وزن نامش از کتاب رکورد‌های گینس خارج شد، توانست ویروس کرونا را هم شکست دهد.