اعمال محدودیت‌های کرونایی در بهشت زهرا (س)

در همین حال به گزارش «ایسنا» مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) به مردم توصیه کرد که تنها برای تدفین بستگان درجه یک به بهشت زهرا مراجعه کنند. در صورت ادامه مراجعات غیرضروری درهای بهشت زهرا بسته خواهد شد. سعید خال درباره محدودیت‌های جدید در بهشت زهرا (س)، گفت: با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا در موج سوم و اعلام‌های رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر افزایش چشمگیر بیماری به لحاظ افزایش تعداد بیماران و فوتی‌ها، سازمان بهشت زهرا تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفته است و از خانواده متوفیان درخواست می‌شود که صرفا برای کار مهم تدفین و به تعداد محدود به بهشت زهرا مراجعه کنند. مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به حضور تعداد زیادی از مردم در روزهای تعطیل در بهشت زهرا(س) بیان کرد: خواهش عاجزانه و استدعای من از مردم این است که در تعطیلات پیش رو (پنج‌شنبه، جمعه و شنبه) به هیچ وجه در بهشت زهرا تردد نداشته باشند. حتی حکم قضایی لازم را گرفته‌ایم و اگر نیاز باشد درهای بهشت زهرا را مانند گذشته خواهیم بست.

   دفن ۳۹۰ تهرانی طی یک روز

در همین ارتباط به گزارش خبرگزاری فارس، حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران از دفن ۳۹۰ تهرانی طی روز سه‌شنبه در بهشت زهرا (س) خبر داد و گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت و ممنوعیت‌های حضور در بهشت زهرا (س) را ابلاغ کند.

   هشدار پلیس در مورد اخاذی در پوشش جریمه نقدی

در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» سرپرست پلیس پیشگیری تهران بزرگ نسبت به سوء‌استفاده و اخاذی از مردم در پوشش جریمه ماسک، کرونا هشدار داد. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در گفت‌وگو با «ایسنا» با بیان اینکه بنا برگفته رئیس پلیس پایتخت در مورد استفاده از ماسک رویکرد اولیه ارشادی خواهد بود، گفت: شهروندان نیز توجه داشته باشند که اولا حتما در فضای عمومی ماسک بزنند و ثانیا اگر افراد در پوشش مامور جریمه یا بازرس به آنان مراجعه کردند و قصد داشتند با دستگاه سیار کارت‌خوان، به شکل نقدی و... آنان را جریمه کنند، به هیچ عنوان فریب آنان را نخورند و موضوع را به پلیس گزارش دهند.

   تکذیب کد جریمه کرونا در جاده‌ها

همچنین سردار سیدتیمور حسینی، جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت:‌ پلیس راهور کد جریمه‌ای مبنی بر عدم‌استفاده از ماسک در جاده‌ها ندارد و جریمه‌ای تحت عنوان کرونا وجود ندارد.به گزارش خبرگزاری فارس، سردار حسینی افزود: کد جریمه عدم‌استفاده از ماسک وجود دارد و فقط به تهران ابلاغ شده است؛ ولی کدی تحت عنوان کرونا وجود ندارد. در عین حال رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد که پلیس از امروز به افرادی که در سطح شهر از ماسک استفاده نمی‌کنند، تذکر جدی خواهد داد.

   زنجبیل و گلاب در برابر کرونا اثر ندارد

ازسوی دیگر روز گذشته مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با «ایرنا» درباره ادعای مدعیان طب سنتی مبنی‌بر تاثیرگذاری گلاب و زنجبیل و سیر در پیشگیری از کرونا گفت: هیچ‌کدام از این ادعاها سند و استدلال علمی ندارد، هیچ جای دنیا به اندازه چین مردم در غذایشان زنجبیل استفاده نمی‌کنند؛ در‌حالی‌که کرونا از چین شروع شد. در مورد سایر مواد نیز هر کس ادعایی دارد باید با روش و متدولوژی علمی ادعای خود را ثابت کند، هیچ‌کدام از این مواد جای واکسن کرونا را نمی‌گیرد.