ترامپ همچنین گفت: من از توافق فاجعه‌بار دولت پیشین، توافق هسته‌ای ایران خارج شدم. رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: اگر در انتخابات پیروز شوم اولین تماسم از طرف سران ایران خواهد بود و خواهند گفت که بیایید یک توافق انجام دهیم. اقتصاد آنها قوی بود اما اکنون در اثر تحریم‌های ما با شکست مواجه شده است. میزان تولید ناخالص داخلی آنها زیر ۲۷ درصد است. من این را نمی‌خواهم، می‌خواهم آنها قوی بوده و کشور خوبی داشته باشند اما نمی‌توانند سلاح هسته‌ای داشته باشند. رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این نیز در جمع هوادارانش در استفورد ایالت فلوریدا باز هم از اقدام یک‌جانبه دولتش برای خروج از توافق هسته‌ای دفاع کرد و گفت: من از توافق هسته‌ای فاجعه‌بار دولت قبلی خارج شدم. ترامپ بار دیگر ادعای انتخاباتی‌اش را مبنی بر تمایل ایران به مذاکره با آمریکا در صورت پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تکرار کرده و گفت: احتمالا اولین تماس تلفنی‌ای که پس از پیروزی در انتخابات دریافت می‌کنم از ایران باشد که بسیار مشتاق یک توافق هستند.

چه ترامپ باشد چه بایدن، فشار ادامه خواهد داشت

همزمان، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت فشار حداکثری علیه ایران ادامه خواهد داشت و هدف آمریکا تغییر رفتار ایران است. الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگو با شبکه الشرق‌الاوسط گفت فشار حداکثری تا تغییر رفتار ایران ادامه می‌یابد و هیچ تفاوتی ندارد که رئیس‌جمهور آینده آمریکا چه کسی باشد. او مدعی شد آمریکا برای تهیه بسته تحریمی جدید علیه ایران در ماه جاری آماده می‌شود و افزود که سفر اخیرش به کشورهای اروپایی برای بررسی اوضاع مرتبط با ایران بوده است.

آبرامز گفت: برخی در ایران فکر می‌کنند اگر ترامپ ببازد، تحریم‌ها و کمپین فشار بر آنان پایان می‌یابد اما این اعتقادی نادرست است و این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد، ما چتری وسیع از تحریم داریم. این تحریم‌ها سر جای خود باقی خواهد ماند تا ببینیم آیا ایران رفتار خود را تغییر می‌دهد، تفاوتی نمی‌کند که رئیس‌جمهور آینده چه کسی باشد. او مدعی شد اگر ترامپ بار دیگر در انتخابات پیروز شود، ایرانی‌ها به سرعت برای امضای توافق هسته‌ای جدید اقدام خواهند کرد، زیرا آنها در چهار سال آینده بیش از این نمی‌توانند چنین فشاری را تحمل کنند. او با تکذیب هرگونه تماس با ایران تاکید کرد: ایران تمایل واقعی به گفت‌وگو ندارد. مامور ویژه پرونده ایران در وزارت امورخارجه آمریکا با اشاره به تلاش‌ها و پیشنهادهای امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه ادعا کرد: ایران نمی‌خواهد وارد هیچ‌گونه تلاش جدی برای گفت‌وگو بشود، آنها همه فرصت‌ها را به بازی گرفته‌اند و امیدوارند این تحریم‌ها رفع شود و اکنون امید آخر آنها انتخابات آمریکا است.