به گزارش «ایرنا» قالیباف همچنین تاکید کرد که مجلس دولت را از طریق نقد صریح و دلسوزانه، نظارت و کنترل بر بودجه و اجرای قوانینی که معطل مانده است یا خلاف قانون عمل می‌شود به مجلس و مردم پاسخگو می‌کند. رئیس مجلس ادامه داد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز بر لزوم حمایت معیشتی از مردم به خصوص اقشار آسیب‌پذیر تاکید کردند؛ مجلس در گام‌های پایانی اجرایی‌سازی طرح حمایت معیشتی از مردم است و با تفاهم با دولت نخواهیم گذاشت در شرایط دشوار معیشتی مردم احساس کنند که در وسط مشکلات تنها هستند و کسی در اندیشه کوچک شدن سفره آنها نیست.

توافق دولت و مجلس بر سر طرح تامین منابع کالاهای اساسی

خبر دیگر از پارلمان اینکه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از توافق دولت و مجلس برای تامین منابع کالاهای اساسی، اجرای کامل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی و تکمیل پروژه‌های ناتمام و توازن در مناطق محروم خبر داد. حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با «ایسنا» با اشاره به جلسه مجلس با رئیس و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و همچنین معاون سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان تامین اجتماعی افزود: در این جلسه مشترک مجلس و دولت، درخصوص منابع این طرح پس از بررسی‌های لازم توافق لازم صورت گرفت و مقرر شد نماینده سازمان برنامه و بودجه مشورت لازم را با دولت انجام دهد. حاجی‌بابایی تاکید کرد: منابع تامین کالاهای اساسی با رعایت مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه در جهت تامین کالاهای اساسی بر مبنای  ۱۲۰ هزار تومان برای سه دهک پایین و ۶۰ هزار تومان برای ۴ دهک بعدی خواهد بود. به گفته حاجی‌بابایی ۲۰ هزارمیلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و مناطق محروم، همچنین تکمیل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی پیش‌بینی شده است.

تفحص از نهاد ریاست‌جمهوری به جریان افتاد

همچنین از مجلس خبر می‌رسد که برخی نمایندگان برای بررسی عملکرد مالی نهاد ریاست‌جمهوری در حال جمع‌آوری امضا جهت تحقیق و تفحص از این نهاد هستند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بعد از حواشی ایجاد شده در خصوص حساب خاص و تخصیص ۱۲۰میلیارد تومان بابت خرید یک ساختمان، برخی نمایندگان مجلس تحقیق و تفحص از نهاد ریاست‌جمهوری را کلید زدند. علیرضا نظری نماینده مجلس گفت که علاوه‌بر حساب خاص که در روز‌های اخیر جنجال‌برانگیز شد، عملکرد مالی نهاد ریاست‌جمهوری از سال ۹۲ تا ۹۹ از محور‌های این تحقیق و تفحص خواهد بود. او افزود، استخدام‌های انجام شده در نهاد نیز از دیگر محور‌های تحقیق و تفحص مذکور خواهد بود.

اعلام وصول چهار سوال از سه وزیر

خبر دیگر از مجلس آنکه در جلسه علنی دیروز، هیات‌رئیسه پارلمان ۴ سوال ملی نمایندگان از وزرای آموزش و پرورش، راه و شهرسازی و کشاورزی را اعلام وصول کرد. دو سوال از وزیر آموزش و پرورش درباره تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی آموزش و پرورش به رسمی آزمایشی و نیز درباره عدم اقدام لازم و موثر وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت حق‌التدریس شاغلان و بازنشستگان در ماه‌های پایانی سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹، سوال از وزیر راه و شهرسازی درباره علت کم توجهی وزارت راه به وضعیت بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها و همچنین سوال از وزیر کشاورزی در خصوص علت عدم‌حمایت جدی از زنبورداران کشور ازجمله این سوالات اعلام وصول شده است.

استقرار قوه‌قضائیه در مجلس برای ثبت اموال نمایندگان

همچنین یک عضو هیات‌رئیسه مجلس دیروز از استقرار کارشناسان قوه‌قضائیه در مجلس برای ثبت اموال و دارایی نمایندگان خبر داد. احمد امیرآبادی فراهانی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «با درخواست همکاران دوره یازدهم کارشناسان قوه‌قضائیه در مجلس مستقر و نسبت به ثبت اموال و دارایی نمایندگان و مدیران مجلس اقدام می‌کنند.» امیرآبادی همچنین تاکید کرد که «نمایندگان دوره دهم باید اموال و دارایی پایان دوره را برای بررسی به قوه‌قضائیه اعلام کنند.»