دولتی‌ها اصلی‌ترین مخالف طرح تامین کالای اساسی بودند؛ طرحی که سرانجام با تغییرات زیاد در منابع و مصارف آن، در جلسه علنی چهارشنبه گذشته مجلس تصویب شد و پیش از این تغییرات، علاوه بر دولت، مرکز پژوهش‌ها نیز آن را تورم‌زا خوانده و با آن مخالفت کرده بود. مهم‌ترین تاکید دولت برای مخالفت با این طرح به منابع تامین هزینه‌های آن بازمی‌گردد که در نهایت قرار شد از محل درآمدهای دولت از فروش اموال و واگذاری دارایی‌هایش تامین شود.  با این همه حالا دولت خود از تدوین چهار طرح کمک معیشتی خبر می‌دهد و علی ربیعی نیز با بیان اینکه دولت برای کم‌کردن فشار بر زندگی مردم، سیاست‌هایی را به‌طور روزمره اتخاذ می‌کند، گفته است: در زمینه طرح‌ها، اجازه گرفته شده و امیدوارم در یکی دو هفته جاری آن را عملیاتی کنیم. سخنگوی دولت تصریح کرد: خدا را شاهد می‌گیرم که هیچ لحظه‌ای در دولت از نگرانی مردم و زندگی آنان غافل نیستیم. درک و فهم رنج مردم در ما وجود دارد و امیدوارم که بتوانیم این مشکلات را کمتر کنیم.

سهم زنان از پست‌های مدیریتی

ربیعی همچنین در ادامه سفر خود به استا‌ن سیستا‌ن و بلوچستا‌ن که دومین سفر او به این استا‌ن در دو ماه گذشته است و هدف آن نیز «سرعت‌بخشی به برنامه‌های توسعه استا‌ن» اعلام شده، در مراسم کلنگ‌زنی ساخت دبیرستا‌ن شبانه‌روزی دخترانه در روستا‌ی دستگرد نیک‌شهر حضور یافت و با اشاره به توجه دولت نسبت به توانمندسازی بانوان گفت: در سطح ملی، ۳۳ درصد پست‌های مدیریتی دولت در اختیار بانوان است. مطالعات دولت نشان می‌دهد دختران این منطقه با موانع فرهنگی متعدد و فقر و محرومیت روبه‌رو هستند و ساخت مدرسه در هفته وحدت گامی جهت محرومیت‌زدایی و رفع موانع فرهنگی دختران این خطه خواهد بود. این مجتمع شبانه‌روزی نیز با هزینه ۱۰ میلیارد تومانی و زیربنای هزار و ۲۵۰ مترمربع در همین راستا‌ ساخته می‌شود.

سخنگوی دولت در ادامه با حضور در روستا‌ی زَهَک شهرستا‌ن نیک‌شهر، دستور احداث مجتمع پرورش محصولات گلخانه‌ای را اعلام کرد و گفت: باید منابع موجود را به هر اندازه که هست به سمت مزیت‌های محلی و منطقه‌ای ببریم و زندگی مردم را در سطح محلی متحول کنیم. بر همین اساس در دولت‌های یازدهم و دوازدهم برنامه توسعه بر روستا‌ها متمرکز و ایده تحول محلی برای توسعه ملی پیگیری شد. ربیعی افزود: اولین مجتمع گلخانه‌ای کشت هیدروپونیک سبزی و میوه‌های گرمسیری به مساحت ۵ هکتا‌ر با سرمایه ۷ میلیارد تومان ساخته خواهد شد.  وی با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم در گسترش زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی، آب، برق و گاز در روستا‌های کشور و در یک کلام توسعه روستا‌یی از موفقیت‌ترین دولت‌ها بوده است، افزود: اتصال زیرساخت‌ها به معیشت و زندگی مردم یکی از لوازم توسعه پایدار در کشور است. برای توسعه به معنای اعم و توسعه روستا‌یی به‌طور اخص نیازمند زیرساخت کافی، نظام تامین مالی مناسب، نظام رفاهی مناسب و سیاست‌های معطوف به تولید اقتصادی متناسب با شرایط محلی هستیم.