تلویزیون پاکستان نیز در این زمینه گزارش داد که گفت‌وگوهای وزرای خارجه و هیات‌های همراه بر محور فرصت‌های همکاری‌ دوجانبه در حوزه‌های مختلف و گسترش روابط بین دو کشور متمرکز است. ظریف پیش از این اقدام به کاشت یک اصله نهال یادبود در محوطه وزارت‌خارجه پاکستان کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران قرار است با عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان هم دیدار و گفت‌وگو و در نشست اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد (ISSI) نیز به ایراد سخنرانی بپردازد.

او شامگاه سه‌شنبه در بدو ورود به اسلام‌آباد درباره گفت‌وگوهایش با مقامات پاکستانی اظهار کرد: مسائلی که داریم روابط دوجانبه، همکاری‌های مرزی و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است. همچنین با توجه به شرایط در افغانستان نیاز است که دو کشور ایران و پاکستان به‌عنوان دو کشور مهم در این زمینه کار کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت که وضعیت جهان اسلام موضوعی است که هم باعث نگرانی ایران و هم پاکستان است و عادی‌سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی موضوعی است که ایران و پاکستان هر دو در مورد آن با حساسیت برخورد کرده‌اند. در بحث موضوعات جهانی نیز رایزنی‌ها ادامه دارد، ایران و پاکستان همواره از نزدیک با یکدیگر همکاری کرده و در فرصت فعلی نیازمند است این همکاری‌ها مورد بررسی قرار گیرد. او افزود: بحث خیلی خوبی راجع به منطقه و افغانستان و خلیج‌فارس و عادی‌سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی، بحران قره‌باغ، برجام و تحولات موجود داشتیم. ظریف بیان کرد: امروز در مشورت‌های دوره‌ای که با پاکستان به‌عنوان دوست و همسایه بسیار نزدیک داریم، یکی از مفصل‌ترین و پرمحتواترین گفت‌وگوها را داشتیم و مشورت و تبادل نظر کردیم و از این گفت‌وگوها بسیار خشنودم. او افزود: صبح امروز با فرمانده ارتش دیدار کردم و امروز بعدازظهر هم با آقای نخست‌وزیر دیدار می‌کنم. پیش‌تر فرمانده ارتش پاکستان در دیدار با ظریف گفت: توسعه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان مهم است و تاثیرات مثبتی برای صلح و ثبات منطقه‌ای دارد. به گزارش «ایرنا» به نقل از بیانیه رسمی روابط‌عمومی ارتش پاکستان، ژنرال «قمر جاوید باجوا» روز چهارشنبه در مقر فرماندهی ارتش در شهر راولپندی میزبان «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه بود. در این بیانیه آمده است: موضوعات مورد علاقه متقابل، اوضاع امنیتی منطقه از جمله فرآیند صلح افغانستان، مدیریت مرزهای پاکستان و ایران و همچنین بازارچه‌های مرزی؛ مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. فرمانده ارتش پاکستان تاکید کرد که توسعه همکاری‌های این کشور با ایران مهم است و تاثیر مثبتی بر صلح و ثبات منطقه‌ای دارد. روابط‌عمومی ارتش پاکستان به نقل از اظهارات محمدجواد ظریف اعلام کرد: وزیر امورخارجه ایران از نقش مثبت پاکستان برای ثبات منطقه به‌ویژه روند صلح افغانستان قدردانی کرد و متعهد شد که برای روابط بهتر بین دو کشور برادر تلاش خواهد کرد.