انتقاد از دولت برای گرانی

رئیس مجلس در ادامه به گرانی‌ها اشاره کرد و گفت: تصمیمات ما در حوزه مسکن، بورس، ترخیص کالاهای اساسی از گمرک، سیاست‌های پولی و بانکی، نظام بودجه‌ریزی، اختصاص ارز ترجیحی، سوداگری‌ها در بازار ارز، طلا و خودرو، بی‌تفاوتی نسبت به گرانی‌ها و رها کردن بازار و بی‌توجهی به تولید ملی، به پاستور و بهارستان و باب همایون و میرداماد ارتباط دارد نه به جورجیا و میشیگان و آریزونا. او تاکید کرد: پس به مردم آدرس غلط ندهید. مهم‌ترین ریشه مشکلات کشور سوء‌مدیریت، استفاده نکردن از ظرفیت‌های عظیم داخلی، دست روی دست گذاشتن و ناهماهنگی میان نهادهای سیاست‌گذار و مجری است و همین سوءمدیریت‌ها است که باعث عدم برقراری ارتباط مناسب تجاری با کشورهای همسایه و منطقه و کشورهای مهم دنیا مخصوصا کشورهای آسیا و اوراسیا شده است.

وی افزود: بدیهی است که لغو تحریم‌ها باید یکی از اهداف در سیاست خارجی باشد، اما واقع‌بینی حکم می‌کند که لغو تحریم‌ها بدون فرصت‌سازی و تولید قدرت ساده‌اندیشانه است و تنها راه برداشته شدن فشار تحریم‌ها از دوش مردم و ناامید کردن دشمن از فشار حداکثری این است که ایران و تک تک مردم ایران مخصوصا طبقه مستضعف و متوسط را قوی کنیم. قالیباف ادامه داد: همچنین در این راه، هر سیگنالی که تصویر ضعف و نیاز به خارج را به دشمن بدهد، فرصت‌سوزی است، بنابراین مجلس شورای اسلامی معتقد است باید با تغییر برآورد آمریکا، فشار تحریمی و اقتصادی بر ایران را برای آنان هزینه‌زا کرد.

بایدن بدون پیش‌شرط به تعهداتش بازگردد

رئیس مجلس همچنین با اشاره به موضوع برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران طبق گزارش‌های مکرر آژانس انرژی اتمی تمام تعهدات خود را به‌طور کامل اجرا کرد، بنابراین اگر بایدن واقعا معتقد به توافقی است که به‌عنوان نفر دوم دولت قبل با ایران امضا کرده، باید بدون پیش‌شرط تعهدات عمل نشده را اجرا و خسارات چندساله مردم ایران را از انجام ندادن تعهدات دولت آمریکا جبران کند تا همان‌طور که رهبر حکیم انقلاب در شهریور ماه ۱۳۹۸ سیاست عقلانی و اصولی ایران را تبیین کردند، بتواند در قالب کشورهای عضو توافقنامه ۱+۵ با ایران تعامل کند.

انتخاب ناظران مجلس در ستاد مبارزه با قاچاق کالا

خبر دیگر از جلسه علنی دیروز پارلمان آنکه نمایندگان مجلس مهدی صفایی دلویی و هاجر چنارانی را به‌عنوان عضو ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتخاب کردند. همچنین با رای نمایندگان، سید محمد موحد نیز به‌عنوان ناظر مجلس در شورای راهبردی و دادرسی الکترونیکی انتخاب شد. آنها همچنین به سیدجواد حسینی‌کیا و مهدی باقری به‌عنوان ناظرین مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای جرایم رایانه‌ای رای موافق دادند. از سوی دیگر، نمایندگان احمد امیرآبادی فراهانی را نیز به‌عنوان عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب کردند.