درهمین حال روز گذشته کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه‌ای پایان محدودیت‌های کرونایی رامنوط به تغییر وضعیت شهرها اعلام کرد.به‌گزارش  خبرگزاری تسنیم دراین اطلاعیه آمده است: زمان خاتمه محدودیت‌ها در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز منوط به تغییر وضعیت‌ها بوده بنابراین تصور دو هفته‌ای بودن طرح تلقی درستی نیست. قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا همچنین تاکید کرده است که مقررات وضع شده درحکم قانون است، ضمن آنکه عموم مسوولان و مردم موظف به تبعیت از آن هستند.

براساس این اطلاعیه از امروز برگزاری تمامی نمایشگاه‌ها ممنوع است و بوستان‌ها و مراکز تفریحی، پاساژهای سربسته و سرباز، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ غیر مواد غذایی و بازارهای موقت، بازارها و نمایشگاه‌های فروش انواع خودرو، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های بدن‌سازی، آرایشگاه‌های مردانه، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان، تزئینات داخلی ، مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، لوازم‌التحریر، مراکز فروش انواع پوشاک، کیف و کفش، خرازی، خیاطی، آتلیه و عکاسی، آژانس مشاور املاک، خدمات چاپ دیجیتال مراکر تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، قنادی و شیرینی‌پزی تر و خشک، آب میوه و بستنی فروشی و مشاغل مشابه اجازه فعالیت نخواهندداشت. بر اساس اطلاعیه وزارت کشور ادامه فعالیت بقاع متبرکه و اماکن مقدس زیارتی برابر دستورالعمل‌های ابلاغی قبلی وزارت بهداشت خواهد بود.

   توضیح درمورد محدودیت‌ها

درهمین حال حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد که ممنوعیت تردد بین شهری از ساعت صفر روز شنبه (امروز ) آغاز خواهد شد.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران نیز درهمین ارتباط گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا منع تردد دراستان تهران و البرز یکپارچه دیده شده است، از این رو خروجی‌های استان مدنظراست و منع تردد شهر به شهر در استان تهران ملاک نیست. وی درباره طرح ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح گفت: هیچ خودرویی در طول اجرای این طرح توسط پلیس متوقف نمی‌شود و اعمال قانون و جریمه خودروها براساس ثبت دوربین‌ها صورت می‌گیرد حسین ذوالفقاری رئیس کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونانیز گفت: در مورد تردد‌ها براساس این طرح، ورود افراد غیر بومی به شهر‌های در وضعیت نارنجی و قرمز ممنوع است و افراد ساکن این شهر‌ها هم اجازه ورود به دیگر شهرها را ندارند. وی افزود: اگر افراد غیر بومی وارد شهر‌های با وضع نارنجی شوند در صورت مشاهده در هر ۲۴ ساعت ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و اگر وارد شهر‌های با وضع قرمز شوند در هر ۲۴ ساعت یک میلیون تومان جریمه می‌شوند. ذوالفقاری تاکید کرد: براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۶۰ شهر در وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر در وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر در وضعیت زرد هستند. درهمین حال طی ۲۴ساعت منتهی به روز گذشته ۴۷۹ نفر دیگر براثر ابتلا به کرونا جان باختند وشمار جان‌باختگان قطعی بیماری کووید-۱۹ در کشور به ۴۳هزار و ۸۹۶ نفر رسید.همچنین دراین بازه زمانی ۱۳هزار و ۲۶۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که از این تعداد ۳ هزار و ۴۴ نفر بستری و ۵ هزار و ۷۵۶ نفر نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.