ارسال ۲۵ هزار پیا‌مک به ناقضان قرنطینه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیسی درادامه ضمن اشاره به فعال شدن سامانه رصد هوشمند بیماران کرونایی تاکید کرد: هر کس که قرنطینه را بشکند ۲۰۰ هزار تومان جریمه باید پرداخت کند. رئیسی افزود: نقض قرنطینه بیماران کرونایی ثبت می‌شود و در نخستین روز هفته ما ۲۵ هزار پیا‌مک هشدار به مبتلایا‌ن فرستادیم که قرنطینه را نقض کرده بودند.

در همین حال حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت کرونا با بیا‌ن اینکه طرح جامع هوشمند مدیریت کرونا تا مهار کامل بیماری ادامه دارد، تاکید کرد: نباید با رهاسازی این بیماری، دوباره گرفتار پیا‌مدهای این بیماری شویم. وی روز گذشته در جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت کرونا افزود: موضوع شناورسازی ساعات اداری دستور کار دیگر جلسه بود که در این خصوص هم پیشنهاد شد به جای شناور شدن دوباره ساعات حضور کارکنان، همان طرح حضور یک سوم و یک دوم کارکنان در شهرهای قرمز و نارنجی به دقت انجام گیرد تا زنجیره انتقال بیماری در ادارات مدیریت شود.

میزان واریز تخلفات کرونایی

همزمان روز گذشته سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت به کاهش ۴۰ درصدی تردد در محدودیت‌های اخیر کرونایی اشاره کرد و گفت: تا چهارم آذرماه، ۳۴۲ هزار و ۶۶۹ جریمه ۲۰۰ هزار تومانی، ۳۵ هزار و ۸۴۸ جریمه ۵۰۰ هزار تومانی، ۵۳ هزار و ۲۰ جریمه یک میلیون تومانی و ۵۸۷ هزار و ۵۹۱ مورد عودت خودرو انجام شده است. وی همچنین اظهار کرد: از این محل، تاکنون یک بار مبلغ ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، یک بار مبلغ ۴۳۳ هزار تومان، یک بار مبلغ ۱۰۰ هزار تومان و یک بار مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به حساب وزارت بهداشت واریز شده است.

کاهش ۲۰ درصدی مرگ‌های کرونایی در دو هفته اخیر

در همین حال روز گذشته علی ربیعی، سخنگوی دولت ضمن تاکید بر اثربخش بودن محدویت‌های ۹ شب تا ۴ صبح، از کاهش ۲۰ درصدی مرگ‌و‌میرهای کرونایی در دو هفته اخیر خبر داد.  هرچند که به گفته مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا هنوز شرایط پایدار نیست و خطر اوج‌گیری دوباره کرونا در زمستان وجود دارد.

افزایش دوباره جان‌باختگان کرونا

در همین حال روز گذشته یک بار دیگر آمار جان‌باختگان کرونا پس از چند روز به بالای ۳۰۰ نفر در روز رسید. بر این اساس طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۲۳ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۵۰ هزار و ۹۱۷ نفر رسید. همچنین براساس معیا‌رهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۱۰ نفر از آنها بستری شدند. به گفته سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور نیز به یک میلیون و ۶۲ هزار و ۳۹۷ نفر رسید. لاری افزود: ۵۷۸۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. به گزارش «ایسنا» لاری همچنین گفت: در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.