این خبر را وزارت‌خارجه هند در یک بیانیه اعلام کرد و خبر داد: این نشست در سطح معاونان وزرای‌خارجه هند، ایران و ازبکستان برگزار می‌شود. بیانیه وزارت‌خارجه هند درباره این نشست سه جانبه یک روز بعد از آن صادر شد که «شوکت میرضیایف» رئیس‌جمهور ازبکستان در دیدار مجازی با «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند بر لزوم برگزاری نشست سه‌جانبه با ایران درباره بندر چابهار تاکید کرده بود. روزنامه هندوستان تایمز در گزارش خود درباره فعالیت‌های هند در بندر چابهار، روی موضوع صدور مجوز «مستثنی شدن از تحریم آمریکا» درخصوص پروژه گسترش و نوسازی بندر چابهار برای هند دست گذاشت.

در گزارش آمده است: «هند درحال‌حاضر در یکی از پایانه‌‌های بندر چابهار که آن را درست کرده است، فعالیت دارد. آمریکا به‌دلیل اهمیت (بندر چابهار) در ارسال کمک‌های انسان دوستانه و حمل بار به مقصد افغانستان، برای این پروژه استراتژیک معافیت تحریمی در نظر گرفته است.»

وزارت‌خارجه هند در بیانیه خود درباره نشست ۲۴ آذرماه سه‌جانبه دهلی نو، تهران و تاشکند درباره چابهار اعلام کرد: «هند از ابراز علاقه ازبکستان برای استفاده از بندر چابهار به‌عنوان یک مسیر ترانزیتی استقبال می‌کند.» به گفته این وزارتخانه، استفاده ازبکستان از بندر چابهار «باعث گشایش فرصت‌های اقتصادی برای جامعه تجار و بازرگانان این منطقه خواهد شد.»