پیشنهاد کاهش ساعات تردد

در همین حال به گزارش میران، سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور گفت: به وزارت کشور پیشنهاد دادیم محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ به ۲۲ تغییر پیدا کند.

رایزنی با هندوستان، روسیه و چین برای خرید واکسن

همزمان سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، کشورهایی را که وزارت بهداشت و درمان در حال رایزنی برای خرید واکسن کووید-۱۹ از آنهاست شامل هندوستان، روسیه و چین اعلام و اظهار کرد: به‌دلیل تحریم آمریکا، مبادلات ارزی برای خرید این واکسن‌ها و حتی واریز حق مشارکت ایران در کواکس نیز با مشکل مواجه است. به گزارش انتخاب، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در صورتی که نتایج آزمایش بالینی واکسن ایرانی کرونا در دی‌ماه امسال مثبت باشد، پیش‌بینی می‌شود تزریق و استفاده عمومی واکسن از تیرماه سال آینده آغاز شود. در همین ارتباط سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: اگر قرار باشد واکسنی برای کرونا وارد شود، از مطمئن‌ترین منابع که در بیرون از این سرزمین ریسک خود را طی کرده، وارد خواهد شد. به گزارش «ایرنا» وی  در جلسه قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی به بیان جزئیات اقدامات انجام شده برای تامین واکسن، برنامه‌ریزی برای واردات و خرید از کشورهای دیگر و اتحادیه کوواکس پرداخت و دستور پیگیری‌های لازم را به مدیران مربوطه ارائه داد.

کاهش ۵۰ درصدی مرگ کرونایی در تهران

همچنین حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران به خبرگزاری فارس گفت: به‌صورت متوسط در چند روز گذشته کاهش ۵۰ درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا را داشته‌ایم. یک روز ۵۰ درصد و روز دیگر شاید ۶۰ درصد آمار مرگ و میر کاهش یافته است، اما در مجموع به‌صورت متوسط آمار فوتی‌ها به نصف رسیده است.  

۲۵۱ فوتی جدید کرونا در کشور

در خبری دیگر سخنگوی وزارت بهداشت از فوت ۲۵۱ تن دیگر بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد و گفت مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۵۲ هزار و ۴۴۷ نفر رسیده است. به گزارش «ایسنا» سیماسادات لاری گفت طی ۲۴ساعت گذشته ۷ هزار و ۵۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۳۲۲ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۷۷۰ نفر رسید.