به گزارش «ایلنا» بر پایه این مصوبات مقرر شد به‌منظور کمک به فاصله‌گذاری اجتماعی، تردد در ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در سطح شهرهای با جمعیت زیر ۲۰۰ هزار نفر در وضعیت قرمز و نارنجی با تشخیص استانداران به استثنای خودروهای مجاز به تایید فرمانداری محل ممنوع شود. همچنین در این جلسه مصوب شد با توجه به تاثیر بالایی که دورهمی‌ها در گسترش بیماری دارد به قرارگاه عملیاتی اجازه داده شود که برنامه ویژه‌ای جهت عدم برگزاری دورهمی‌های شب یلدا از نظر اجرا در روزهای شنبه و یکشنبه بررسی و در صورتی که قابل اجرا باشد، اعلام کند. پیش از این ستاد مقابله با کرونا خواستار تعطیلی مشاغل درتمام شهرهای کشور در ساعت ۶ عصر در روزهای شنبه و یکشنبه و افزایش ساعت ممنوعیت تردد برای یلدا شده بود که تاکنون این پیشنهادها تصویب نشده است. در همین حال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی بهداشتی به مناسبت شب یلدا اعلام کرد: دورهمی‌های کوچک یلدا جان بزرگان فامیل را تهدید می‌کند. تدارک دورهمی شب یلدا تدارک مراسم فوت عزیزان است. این وزارتخانه در این پیام خواستار تعطیل کردن دورهمی‌های شب یلدا با توجه به خطر انتقال کرونا شد.

کاهش آمار کرونا در تهران

ازسوی دیگر با توجه به تاثیر مثبت محدودیت‌های کرونایی بر میزان مبتلایان و فوت‌شدگان کرونا که از اول آذر در کشور برقرار شده است، روز گذشته استاندار تهران هم از کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در تهران خبر داد. به گزارش «ایسنا» وی افزود: در اوج بستری‌ها یعنی ۱۶ و ۱۷ آبان آمار در حدود شش‌هزارو۷۰۰ نفر رسید و روزانه ۱۷۵ نفر و حتی ۱۹۰ نفر فوتی قطعی و مشکوک را در تهران شاهد بودیم اما با اجرای بحث محدودیت‌ها انجام تست‌های گسترده، فاصله‌گذاری اجتماعی و همکاری خوب ناجا که همگی منجر به تشخیص و شناسایی و قرنطینه به موقع شد در حال حاضر به بستری حدود ۳۳۰۰ نفر رسیده‌ایم و در ۲۳ آذر نیز فوتی‌های قطعی و مشکوک به ۷۰ نفر رسید.

۵۷۰۴ تن در وضعیت شدید بیماری

اما براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خودرا از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۵۲ هزار و ۶۷۰ نفر رسید. سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت همچنین از ابتلای هزار و ۷۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ و بستری شدن یک هزار و ۲۹۹ نفر از آنها خبر داد و گفت که مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۷۴ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ۵۷۰۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.