رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: طرح حمایت معیشتی از مردم نمونه‌ مناسبی است که با همکاری و هماهنگی دولت محترم به نتیجه رسید. به مردم قول داده بودیم که نگذاریم سفره آنها کوچک‌تر شود.

الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه شد

خبر دیگر از مجلس اینکه اعضای کمیسیون تلفیق بودجه، الیاس نادران را به‌عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب کردند. به گزارش «ایسنا» انتخابات هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ در اولین جلسه این کمیسیون برگزار شد و الیاس نادران با ۱۹ رای به‌عنوان رئیس کمیسیون تلفیق انتخاب شد. حمیدرضا حاجی بابایی نیز در انتخابات ریاست کمیسیون تلفیق ۱۴ رای و شمس‌الدین حسینی ۱۰ رای را از مجموع ۴۵ نماینده حاضر به‌دست آوردند. در جریان انتخابات هیات‌رئیسه کمیسیون تلفیق، محسن دهنوی با ۲۶ رای و ابراهیم عزیزی با ۲۳ رای نواب رئیس اول و دوم کمیسیون تلفیق شدند.

در انتخابات نایب رئیسی کمیسیون‌ تلفیق زاهدی ۱۸ رای و آصفری نیز ٩ رای به‌دست آوردند. همچنین رحیم زارع با ٢۴ رای به‌عنوان سخنگوی کمیسیون تلفیق انتخاب شد. اعضای کمیسیون تلفیق همچنین محمد رشیدی و رضاخواه را به ترتیب با ٢٢ و ٢١ رای به‌عنوان دبیران کمیسیون تلفیق انتخاب کردند. باقرزاده و فرشادان نیز در انتخابات دبیری هیات کمیسیون تلفیق به ترتیب ۱۸ و ١۵ رای به‌دست آوردند.

اعلام وصول گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸

در خبری دیگر از پارلمان، هیات‌رئیسه مجلس در جلسه علنی دیروز گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ و سوال تعدادی از نمایندگان از سه وزیر کابینه دولت دوازدهم را اعلام وصول کرد.

سوال منطقه‌ای فرهاد بشیری نماینده پاکدشت از وزیر راه و شهرسازی درخصوص علت عدم اقدام جدی درخصوص ادامه اجرای پروژه ملی کمربند جنوبی پاکدشت در جاده امام رضا(ع)، دو سوال ملی جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد از وزیر صمت درخصوص علت واردات بی‌رویه کالا و علت افزایش سرسام‌آور قیمت فولاد و سیمان، سوال ملی علی اکبر کریمی نماینده اراک و تعدادی از نمایندگان از وزیر صمت درخصوص علت عدم تعیین تکلیف وصول مبلغ جریمه تعیین شده برای شرکت‌های کره‌ای «ال‌جی» و «سامسونگ» از سال ۹۵ تاکنون و سوال منطقه‌ای معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار از وزیر نیرو درخصوص پایین بودن شاخص‌های دسترسی به آب شرب و عدم اجرای پروژه‌های آبرسانی در حوزه جنوب استان سیستان و بلوچستان ازجمله سوالات اعلام وصول شده دیروز است.

انتخاب اعضای ناظر در شورای‌عالی پیشگیری از پولشویی

همچنین دیروز نمایندگان، اعضای ناظر مجلس در شورای‌عالی مقابله و پیشگیری از جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم را انتخاب کردند. از کمیسیون قضایی و حقوقی حسن نوروزی با ۱۵۲ رای، از کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها محمدحسن آصفری با ۱۶۰ رای و از کمیسیون اقتصادی علیرضا زندیان با ۱۲۷ رای به‌عنوان ناظر مجلس در شورای‌عالی مقابله و پیشگیری از جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم انتخاب شدند.

توصیه شورای کرونای مجلس درباره رای‌گیری

خبر دیگر از مجلس آنکه دیروز قالیباف اعلام کرد: طبق تصمیم ستاد کرونای مجلس، رای‌گیری‌ها به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس مجلس در نشست علنی دیروز در پاسخ به تذکر محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس درباره رای‌گیری الکترونیکی توضیح داد: با توجه به شرایط کرونایی که در آن به سر می‌بریم در شوراها هم حجم زیادی رای‌گیری وجود دارد. توزیع کردن همین رای‌ها و جمع کردن آنها و مشکلات بهداشتی که ایجاد می‌کند در ستاد کرونای اینجا تصمیم‌گیری شد که رای‌گیری شوراها که الان مانده است به‌صورت الکترونیکی انجام دهیم. رئیس مجلس تاکید کرد: اگر شرایط کرونایی نبود حتما رای‌گیری با ورقه و مخفی انجام می‌شد.