به گزارش «ایسنا» بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دربخشی از متن نامه محمدرضا ظفرقندی خطاب به سعید نمکی آمده است: «همان‌گونه که استحضار دارید طولانی شدن اپیدمی بیماری کووید-۱۹ در جهان و کشورمان ایران، صدمات جبران‌ناپذیری را به حوزه سلامت و معیشت مردم وارد ساخته است. طبیعتا رهایی از این بیماری و آثار مخرب آن جزو خواسته‌های عموم و مسوولان کشور است. ضمن ارج نهادن بر تلاش‌های دانشمندان عزیز کشورمان برای تولید واکسن کرونا، عنصر زمان برای مقابله با این بیماری بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است.

این نامه می‌افزاید: با توجه به تولید و شروع استفاده از واکسن در کشورهای مختلف به نظر می‌رسد، لازم است همه تلاش‌ها بر خرید هر چه سریع‌تر واکسن و شروع واکسیناسیون مردم عزیز کشورمان در یک بازه زمانی مشخص متمرکز شود.

۲۰۵ شهر نارنجی و ۲۴۳ شهر زرد

در همین حال سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه تا زمان دردسترس بودن واکسن کرونا باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم، گفت: اگر فازهای مطالعاتی واکسن در ایران به خوبی پیش برود، احتمالا اواخر بهار ۱۴۰۰ در دسترس قرار خواهد داشت؛ اما تا آن زمان باید آماده باشیم و برای ۴ تا ۵ ماه همچنان پروتکل‌ها را رعایت کنیم. به گزارش «ایسنا» علیرضا رئیسی در ادامه گفت: براساس معیارهای ارزیابی فعلا در سطح کشور شهر قرمزی نداریم. ۲۰۵ شهر نارنجی و ۲۴۳ شهر زرد است، رویکرد جدید ما رصد روزانه شهرهاست و به محض اینکه آمار افزایش یابد، تذکر و هشدار خواهیم داد تا مراقبت‌ها افزایش یاید.

بازگشت محدودیت تردد به ساعت ۲۱

رئیسی درباره ادامه محدودیت‌های کرونا، نیز گفت: محدودیت ۸ شب تا ۴ صبح برای ۲۹ و ۳۰ آذر است و پس از آن زمان محدودیت برای شهرهای قرمز یا نارنجی به روال ۹ شب تا ۴ صبح برمی گردد.

احتمال تشدید نظارت‌ها درتهران

ازسوی دیگر محمد آسایی، مشاور وزیر بهداشت با اشاره به نتایج‌ مثبت طرح محله‌محور مقابله با کرونا گفت: قصد داریم در استان‌های تهران و البرز پروتکل‌ها و نظارت‌ها را تشدید کنیم. به گزارش «ایسنا» وی افزود: طرحی داریم که روز دوشنبه(اول دی) در ستاد استانی مطرح می‌شود و اگر تصویب شد، می‌خواهیم پروتکل‌ها و بازدید از مغازه‌ها را تشدید کنیم‌.

۱۷۷نفر دیگر قربانی کرونا شدند

در همین ارتباط روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت از فوت ۱۷۷ بیمار دیگر طی ۲۴ساعت گذشته خبر داد و گفت که شمار جان‌باختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۳ هزار و ۶۲۵ نفر رسید.

سیماسادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته براساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۳۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد و ۸۰۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۳۸۴ نفر رسید.